(ст.1) Пророкът вижда победата Божия над планината Сион! Строена е Личната гвардия на Христа и сам Христа е сред тях. Те всички са вече запечатани по съдби и след Него следва Благата вест съдебна, запечатваща победите – зърното, човешката душа! И тогаз следват съдбите на осъдените и борбата, която ще води Вестта на запечатването. (ст.2) Йоан чува Глас като гръм, като глас на много води, глас на свирачи! Това събитие е във времето на Съда, в който се решават съдбите на вси. И те са въоръжени чрез Съда. А Съдът е Урим и Тумим! Носителите на тази Вест са Личната гвардия Христова. (ст.З) И пеят песента на сто четиридесет и четири хиляди. Те са живи сред Земята. Те са в чинове първосвещени и свещени пред Съда небесен, когато се вземат решенията, въоръжават се и се награждават! Тяхната песен е песента Мойсеева за изхода духовен чрез Съда велик и решенията съдебни. (ст.4-5) Те са удостоени и наградени, затова само те я знаят и я пет. На 23.10.1957 г. в нощно сънно изстъпление чувам за втори път тази песен, която се свиреше по радиото: ,От върха на Сиона блеснала е звезда! И зари й сияйни озариха пътя на Личната Христова гвардия – Войнството Христово, строено на Земя. То е Моята жена, Моята жена – Църквата с олтара свещен в Сионова съдба!” Чух песента и много ми хареса, но тя беше само сън пророчески. Откровение 18, Псалом 50 говорят за дейността на Бога чрез Ангела четвърти, единен с Гласа, Който се чува от върха Сион! Ясно е, че чрез Съд на Правда иде оправдание и осъждение! Иде, за да събере светиите си, с които е направил Завет на мир и вярност в жертва всеотдайна. След като се яви Гласът и действува Съдът на Правда небесна, на планината Сион вече са всички строени и въоръжени и то не така просто, а чрез Съд велик в небето! Това голямо видение на Йоан се изпълни реално в свидетелствено служение долу на Земята чрез дялото на Съда, чрез Съдебната небесна власт – Гласа на Дух Святи, чрез съсъдите на почетно употребление! Пред Съда небесен свидетелство се яви чрез живите представители на дванадесетте духовни Израилеви племена, в употребление на дванадесет строени деца, въоръжени със светилници в ръка, носещи небесната Светлина. И това свидетелство се яви в последната духовна Петдесятница (6 април 1974 год.) на върха на Средна гора – Гълъбец, духовен Сион! И там, сред една млада борова гора, се избра камък като олтар неръкотворен и над него се принесоха много литри ухание, което придружаваше молитвите на светиите. Това духовно кръщение на самата канара е потвърдено чрез реално свидетелство чрез жив съсъд на почит в употребление. И тоз съсъд прие воден завет за планината Гълъбец, с ново име – духовен Сион. А самият Сион е наречен Сионова дъщеря, което сочи на силата и мощта на Църквата всемирна, Новоерна, с решени съдебно съдби чрез Личната гвардия на Вожда неин във великия строеж сам Господа Исуса Христа!
В деня на самото решение горе в небето, като потвърждение на това дяло в дати, то се явява и сред планета Земя в определената от Бога за тази цел страна. А тя е България, на един от нейните планински върхове Гълъбец, в чин „Духовен Сион”. От тази дата Христа е поел Личното Си войнство – дялото Си сред планета Земя чрез Дух Святи и тях именно пророк Йоан е видял! И от тази дата – 6 април 1974 година Вестта е въоръжена с печати на вест небесна, съдебна, запечатваща победите на Господа Исуса Христа, пожънати от Адам и Ева до скончаещата се победа при Архангелска, тръба за небето!
Но с дата 10 юни 1974 година, чрез реално свидетелство на действието на Вестта, й се връчи печатът! И той е рубинът свят – цената кръвна на Господа Исуса Христа, връчена вече на Съда за целокупното изкупление на трите пояси от флора, фауна и човек, включва се и планета Земя, след решение на всичките съдебни съдби, и на двамата Вождове Христа и Сатана, водили борбата вековна с личните си войнствени чинове на Личното Си войнство – те приемат своите награди!
10 юни 1974 година – това велико дяло е потвърдено с раждането на Рубин – първороден син на Пет поканени съдби – Петкана.
От тук следва и се изяснява числото на войнството на падналия войн (сто четиридесет и четири хиляди) – една трета небесно, ангелско падение!
А сто четиридесет и четири хиляди (същата цифра) има строеният Личен Христов отряд като победи Христови от планета Земя! Но тез велики съдби се решиха по съдби горе в небето чрез Съда велик и се натовариха на Личните им войнства, които са воювали в борбата! Затова и двамата Вождове дават силата си на живи съсъди във време на Съда велик и чрез тях приемат личните си награди – присъди според делата им, записани в Книгата на живота вечен и в Книгата на осъдени съдби и се натоварват на живите им съсъди! Но и двамата вождове чрез слово светлина запечатват дялото си на победи!
(ст.6-7) Дялото на първия ангел е да предупреди Земята: „Убойте се от Бога и отдайте Нему слава, защото дойде Неговият Съд!”
(ст.8) Вторият ангел носи изобличителна вест за Вавилон, която е вече в действие да причини голямо духовно падение сред целия земен свят!
(ст.9-12) Третият ангел също повишава глас да предупреди и предпази от поклонение, което носи осъждение. Защото има звяр и негов образ! Предупреждението е към светиите, които пазят Божиите заповеди и имат вярата в Исуса, което е „великата тайна на оправдание!” (ст.14-16) Словото сочи на Съда, когато Ангелът простира сърпа – Вестта съдебна и пожънва Земята.
(ст.17-20) А отделно от Него има ангел, който обира земното лозе, защото гроздето му вече е узряло! Този Ангел изпълнява съдбите на Сатана, лозето е Земя, с всичкото осъждение, което той прибира в лина!
Глава четиринадесета – времето на сърпа. Ангелът е оформен, жетвата Земя е узряла, само да се прибере! Сърпът е Светлината на Съда, но едновременно линът е готов.
Ангелът четвърти е дялото на Гласа съдебен на Святия Дух, в Правда носи оправдание, а линът е дялото на осъждение, подобно на лин, който приема осъждението (гроздето).
Глава четиринадесета на Откровение изявява дола на осъждението. Всички учения като озарения сред Земята се отхвърлят от Съда небесен. Ще млъкнат и всички Ваалови пророци пред Гласа на живия Бог чрез Съда сред дялото Божие – Сион.
Ho сега нека разгледаме кои са тез сто четиридесет и четири хиляди, взети от всички племена Израилеви, носещи печата на живия Бог на челата си.
…Времето на Илия на Кармил ни представя един олтар, изграден от пророк Илия, който стоеше пред Небето във времето на духовната дискусия с всички духовни Ваалови заблуди. Ваал сочеше на всички осъдени, заблудени чрез Вааловите жреци – лъжепророци. И едва във време на Съда небесен се решава съдбата на Ваала чрез служението на единствения олтар и пророк Илия, чрез който се сваля, снема се огънят на Духа Святи във велика победа небесна над лъжата и измамата и в една духовна дискусия осъжда четиристотин и петдесет Ваалови лъжепророка измамни учения сред Земята. Но кой е Илия пророкът в Скончание, във времето на Съда велик и как ще го открием ние, как ще познаем времето на неговото явление и действие?
Тук Словото в пр. Малахия 4:5 ни помага. Във времето на Съда велик ще се яви пак пророк в чин и мащаб на действие „Илия”, за да приеме Гласа на съда небесен (Откр.18:4). Кой е тоз Глас? ние виждаме и познаваме Ангела на живия Бог (Откр.18:1-4) с печата на запечатването в ръка. При избълване на Лаодикия, в Седмия, Лаодикийски период, всичко се осъжда и минава под една присъда – Ваалови жреци – лъжеученици Ваалови, носещи Вааловото несвято учение!
Но как е избълвана Лаодикия? Кое явление доказва изпълнението на Откровение 3:16 и цялото предупреждение към Лаодикия? Откровение 18:1-2 – новият Ангел оформя едно велико дяло в чин „Даниилово малко духовно възкресение” на съдбите пред Съда небесен. И според Сянката олтарят Илиев на Кармил то се смята и служи като един жив олтар, сграден от живи блюда на почетно употребление, които са с чинове небесни пред Съда, водени чрез сила на Святия Дух, в чин „Илия”, чрез един единствен съсъд на ръководство теократично! И това дяло – олтар е сформирано от живи камъни в чин „Ангел четвърти”, единен с Гласа на Съдебната небесна власт на Дух Святи. А тези живи камъни са една група от живи хора, застанала пред Небето – Съда като щит на твърда канара, извън всяка църковна стреха. Те са именно пет разумни сетива на Църквата с всемирно съдебно решени съдби, сърце църковно. Те са единни в служение – Ангелът, който носи печата на живия Бог или на чина „Илия“ в един съсъд-приемник, който сваля огъня от Небето, за да прослави Името на Всевишния сред един цял духовен народ, а то означава сред целия свят, като приема свидетелствените съдебни решения над Земята, които са огънят на прославата Божия!
Но кои са тез сто четиридесет и четири хиляди, които се запечатват от Бога? В Откровение 14-та глава ние ги виждаме строени и въоръжени. Кога и как е станало това? Ето развръзката: Те са Лична гвардия на Христа с небесни чинове. Тя е сформирана съдебно във времето на Съда велик, когато се разглеждат делата и съдбите на техния Вожд – Господа Исуса Христа.
В Откровение четиринадесета глава ги виждаме готови, а как са стигнали до това състояние? Само Съдът небесен ли е решил техните съдби и ги е показал, или има нещо друго? Таз група от Пет разумни сетива, според притчата в Матея 25:4 – със светилници в ръка, те са сватбарите Христови, а Той, в чин „Младоженек”, ги представя на сватбата – Съда, съдебно ги въвежда, за да приемат и представят съдбите на невястата Негова – Църквата с всемирно съдебно решени съдби. Те са долу на Земята, вече формирани и са живи представители пред Съда на съдбите църковни. И като чинове те са именно живи представители на сто четиридесет и четири хиляди по време на Съда. Като им се решават съдбите, те приемат за тях наградите и са част от Личната гвардия Христова, водена от Гласа на Святия Дух и са сърце църковно, с решени първо техните съдби. А най-важно е, че те са призвани юдеи, духом обрязани в чин „Духовни юдеи”, за които и Павел говори, че не са юдеи тези, които са по плът обрязани, а тези, които са духом обрязани, кръстени със Святия Дух – те са истински юдеи! Те се формират в отряд борчески по чина „Гедеон“ и когато са готови, се въоръжават – те приемат всички съдебни решения за Църквата и наградите! Но чрез Църквата Божия всички решения и награди са за Земята, за завладяването на която е водена борбата! Тез живи представители (съсъди на почетно употребление) приемат съдбите на сто четиридесет и четири хиляди. Те са удостоени в оформление на едно велико дяло на малко духовно възкресение в чин „Даниилово” пред Съда, а на Земята – Ангел Четвърти, единен с Бореца пети – силата творческа на Дух Святи в коронния Трети образ на Бога Съдия! Те са живи представители и чрез съдебните решения, приети в чин „Слово Божие – кон бял”, яздят Правда със сабя и венец. Те приемат печата на запечатване на сто четиридесет и четири хиляди, по съдби решени. Те носят таз блага всемирна църковна, запечатваща съдбите вест сред планета Земя за всичкото изкупление, спящо и настоящо, което ще се запечата чрез тази Вест, както и скончаещото, в сила до Архангелска тръба!
Тази Вест е последна, съдебна, друга няма! А Личната Христова гвардия от сто четиридесет и четири хиляди се увенчава с Христа, в мярка на човешки лакът, строени в нова Сионова Ерусалимска стена! Затова Сион е невястата – Църквата Христова като нейно туптящо Сърце, нарича се Сионова дъщеря! Те са Лична гвардия на Христа и са само новозаветни, с основи на стените апостолите Христови! И в тяхното строение не могат други да влизат! Те са обрязани, кръстени със Святия дух, проверени според проверката Гедеонова (лочещи с езика си говорещи ангелски език). Затова са само от Новия завет, употребени в чинове съдебни, първосвещени и свещени. Те ще са царе и пророци Богу. Затова те са водени стъпка по стъпка в пътя на победата Христова. Те държат в ръка кръвния Войн – живота на Христа, цената на изкуплението – символа на завета нов – причастието! Затова те са Христови победи новозаветни, първи начатки от Исусовите трудове. В тях влизат не само апостолите, но и тез от тъмните векове на робството, борци за народна и духовна свобода българи (Паисий, Кирил и Методий), борци за освобождението на България, духовни просветители във време на духовното робство, воювали с вяра и чест, за да бъде България освободена и употребена като една велика страна на вяра, с Левски и всички, минали през манастирските килии, борили се за правда и свобода на таз страна, и мнозина от тях, които не са и подозирали. И ние бихме се чудили, как е възможно това: осъдени от народ и църква като носители на начални реформации, наричани еретически, а от Бога и Христа признати, дали живота си за свободата на тоз народ – държава България, духовно да я просветят и освободят, от робско владичество религиозно да я опазят.
Особено голяма е заслугата им за опазването на България от най-страшното лъжепророческо учение на Мохамед, отричащ Втория образ на действие Божие чрез Христа, като Господ Исус, дал живота Си в борбата за духовна свобода на целокупна планета Земя и трите земни пояса от флора, фауна и човек и с кръвта Си свята изкупва Божието творение за небесния свят.
Мохамед е най-страшният лъжеучител, който отива в погибел в едно с образа на звяра и лъжепророка. Нека не мислим, че Бог – Творец и Създател наш е тесногръд – в едно със Земя ще спаси най-отречените и онеправдани, които са се жертвали за Бога и народа! И за всички тях аз, нищожната, чух и видях, и участвувах чрез свидетелства земни в техния строеж, в това велико дяло на Малко духовно възкресение, в чин „Пет разумни сетива“, с елей на помазание от Дух Святи и употребени, но за тях на друго място ще дам точно обяснение!
ДОПЪЛНИТЕЛНО ОБЯСНЕНИЕ НА ОТКРОВЕНИЕ ГЛАВА
ЧЕТИРИНАДЕСЕТА
Откровение глава 14 изявява Вестта на предупреждение чрез с. Е. Г. Вайт. Благодатното време на предупредителната Вест беше век в покана за покаяние и да се явят плодове на изкупление! Затова Словото в Откровение, 14-та глава е същината на времето си за събиране и съединение на племената. Предупреждението изявява една Вест, запечатваща дванадесетте Израилеви племена чрез Съда Божий. Тя определя времето на Съда, чрез който се събират Израилевите дванадесет племена. Но тя не е определена за плътския Израил, а се отнася за всички народи и племена от езици и колена, за да се формира един Духовен Израил!
Същевременно се изявява, че е паднал Вавилон! Но нейното падение не е побеждение – Вавилон застрашава Духовния Израил. Предупреждението е ясно: да внимават народи и племена от езици и колена над цялата Земя! Вестта на предупреждение се отнася повече към Лаодикия: да внимава в последното изпълнение на предупреждението! Особено важно е за Духовния Израил, когото представя Лаодикия, към която се отнася и предупреждението. Духовният Израил е предупреден, че спасението е частично – оня, който се покае и вярва в изкупителната Христова кръв, се оправдава и спасява!
Старият Израил имаше законно постановление за обрязване на първородния от мъжки пол и всяко мъжко родено. Как ще се погледне на това постановление?
Чрез пророческото разяснение на с.Вайт – весталката на Третата (предупредителна) вест предупреждението трябваше да се отнесе до всички племена и народи от езици и колена, тъй като Вестта е покана към Духовния Израил!
А Бог е Дух и истина и чрез Дух и истина ще се съберат дванадесетте Израилеви племена. Но те трябва да приемат духовното обрезание, което е реална опитност в кръщение, духовно обрезание чрез Святия Дух! Но Вестта на предупреждение от Откр.14-та гл., която се е носила сто години, не се разбра напълно, за да се подготвят за поход в освобождение на целия Израил под духовното знаме на Лаодикия, което е Вест за оправдание чрез вяра в кръвта на Господа Исуса Христа, очистваща неръкотворния храм на Святия Божи Дух, да приготви съсъди на почетно употребление в Духа Святи, и чрез Съда велик да се приключи дялото на Духовния Израил и да се запечатат формираните дванадесет духовни Израилеви племена за спасение! Предупреждението до Лаодикия е да се освободи от измамата, да се уби и приготви за идващия Съд и да навлезе в борба за освобождение от неправдите и греха, от властта на звяра. Вестта на предупреждение се отнася за Духовния Израил – да се изведе Войнството лично на Христа, личният Му духовен олтар на служение с Божия сила, сред който да се яви ковчегът на завета (Сенките сочат на Същините), за да се формира отрядът Христов за борба против Вавилон! Но не се ли яви изпълнение на съединение за духовно служение чрез Вестта на предупреждение (Откр.14-та гл.), в което дяло Вестта не успя да изпълни целта на Божията милост, открива се пътят на изпълнение на Словото в Откровение 18:4, след като Небето е предоставило на Вестта предупредителна време от цял век, за да се очисти домът Божий и да се яви благоуханна жертва на приношение – свещено олтарно служение!
Формираният Трети ангел в предупреждение се яви в две деноминации, две племена: Юда и Израил – Петдесятно и Адвентно дяло, но не прие правилно поканата да се яви в единство един народ с един свят олтар. И това дяло на неправда като измама Ваалова: „Духът не е Божий”“ „Законът е разпнат на кръста“, доведе до нейното (на Лаодикия) охладняване. Свещенството на Лаодикия бе старият Илиев дом и Небето е взело решение чрез Съда велик в правда и направо се явява Четвъртият ангел с Вест на Откровение 18:4, в изпълнение чрез Гласа на небето Гласа на Святия Дух! Затова пророческото предупреждение до племената с Вест в пълна Светлина се явява чрез изпълнение на Откровение 18:4. Това време е благодатно за Гласа, Който се чува сред Израиля и го извежда извън всяка заблуда и лъжа. Формираният Трети ангел в предупреждение е Лаодикия, но във времето на Четвъртия ангел (Откр.18:1) и Гласа (Откр. 18:4) тя не е вече под покана, но е избълвана, не е прието служението й и е лишена от Божията благодат! (Предупредителната светлина, дадена чрез весталката Е.Г.Вайт, не е приета, ни приложена от Лаодикия правилно!) А Съдът приключва с дялото и съдбата на Духовния Израил!
Но след избълването на Лаодикия Откр.18:4 навлиза в изпълнение. Чува се Гласът да тръби и се подема Вестта в покана: „Излезте, люде Мои”. Излезте и елате за едно велико изпълнение на служение с Дух и Истина пред Небето!
Затова внимавай, човече, как разбираш и приемаш Същината, за да се яви Светлината! Наистина явилата се Тройна ангелска вест до племената трябваше да бъде същина, защото се запечатват племената духовни в едно единство чрез Духа Божий, а не отделният човек. Тук трябва да се разбере, че е въпрос на запечатване не на отделния човек, а за целокупния народ Божий от дванадесет духовни племена! Запечатващата Тройна ангелска вест намира своето приложение в изпълнение едва чрез навлизащия в действие Ангел четвърти (Откр.18:4), в единство с Гласа на небето, Който изявява Същината и носи решението на Съда Божий над племената две, образуващи Духовния Израил. Тъй като Вестта на предупреждение в Откр.14-та гл. не успя, Лаодикия се яви в оформяне на две крила, две деноминации, две племена – Юда и Израил и разкъса Вестта, то Вестта на явилия се Ангел в Откр.18:4 имаше цел и предназначение да обедини, да съедини двете Истини, двете духовни племена – онова, което Лаодикия омаловажи и похули!
А тези две Истини – Дух Святи и закон (сред олтарното скинично служение) бяха двата духовни двигателя за единство в служение с дух и Истина – оправдание чрез вяра в кръвта на Господа Исуса Христа, духовно обрязване чрез Святия Божий дух, Който внася в неръкотворния олтар сърдечен кръвта на изкуплението и го обрязва! Целта на Вестта е да се очисти олтарът на служение чрез дялото на Дух Святи – Юда, свещеници и левити трябва да се явят в служение реално в духовно изпълнение: „Излезте и се очистете, вие, които носите съсъдите Господни!“ (Исая 52:11,12) А кои са тез, които носят съсъдите, или те сами са блюда на почетно употребление? Това са свещениците Божии – юдеи, духом обрязани, с жив олтар – неръкотворен храм на Святия Божий Дух, а Израил законник, пазител на десетте Божии заповеди. Затова Бог предупреждава Духовния Израил (Йоан 3:5, 4:24): „Бог е Дух и ония, които Му се кланят, с Дух и Истина трябва да Му се покланят!”
В Откровение 14:12 ясно се изявява за кой народ става дума в предупреждението – оня, който пази заповедите Божии и има вярата в Исуса! (Марко 16:17, Матея -6:17). Предупреждението е отправено до племената, за да се яви олтар за духовно служение сред Земята. Но тъй като Третият лаодикийски ангел не успя в изпълнението на възложената му мисия – не се яви със запечатваща Вест в единство на Дух и Закон, за да запечата племената Израилеви, да представи дома Божий в единство на Светлината за разрешение на съдбите сред народи и племена тук на Земята, той биде изхвърлен (както бе отхвърлен поради непокорство плътският Израил). За да се призове Духовният Израил, който се запечатва чрез Съд велик на правда чрез кръвта на Агнеца Божествен, за да се яви в едно велико дяло на служение с Дух и Истина!
Духовният Израил беше запечатан в озарение духовно за деня велик на изкуплението, когато се повдига падналата Давидова скиния неръкотворна. И тъй, не се ли разбере правилно Вестта на Ангела четвърти и не се ли яви в пълно озарение Светлината чрез новозаветния олтар на служение от ръководещите – оправдание чрез вяра в кръвта на Исуса в деня на Съда велик, то целокупният Израилев народ не ще се яви в оправдание и изкупление! Останал в тъмнина, той пак си остава необрязан – не е зачел предупреждението в Откр. 14-та глава, не е приел Истината в пълнота. Заблуден, остава извън стените на Ерусалим! (Неговата черква е Синагога.)
Тройната ангелска вест е: оправдание чрез вяра в кръвта Христова, изкупваща човешката душа! Тя запечатва и изкупва дванадесетте Израилеви духовни племена – Духовен Израил. Тя е предоставена в ръката на Лаодикия, която не я разумя, не я оцени, не я яви в пълнота в единство на Юда и Израил. И поради това разкъсан в две враждуващи помежду си духовни племена, Божият народ си остава неочистен от греха и неизкупен! Останали необрязани Юда и Израил – в беззаконие и хула – не са готови да навлязат в едно велико единство като свещеник и народ! Останали в беззаконие и хула, те на дяло отхвърлят символа на Завета – кръвта на Христа като реална цена на изкупление и тъй на дяло се отричат от Спасителя. С уста Го приемат, а в сърце не се обрязват, потъпкват Закона – беззаконници се явяват! Затова е в тежко стенание целокупният Духовен Израил. Но явилата се милост Божия чрез озаряващия Ангел в голяма сила и светлина явява и същината на Вестта: „Оправдание чрез вяра в кръвта на Господа Исуса Христа.“ Оправданието и изкуплението става пред всемирния Съд и в него влизат всички народи и племена от езици и колена като Духовен Израил! Разкъсаната от двата духовни дома Вест чрез двата Заветни двигателя – Закон от десет заповеди и Дух Святи не можеше да приготви олтар сред Лаодикия. А с явяването на Съда Светлината на предупреждение, дадена чрез пророка – весталка Е. Вайт, се пресява! (Съдии 6-та гл. – жертвата на Гедеон: месото и питите се приемат, а чорбата се изхвърля – сочи на сместа, бълвоча.) За да се яви Истината, пречистена във велико озарение, за да предупреди и останалите десет слуги от Бащиния дом. (А това сочи не само на Юда, но и на Израил в лицето на Лаодикия.) Има десет пръснати Израилеви племена, претопени сред света. А как може да се докаже, че Юда е петдесятното дяло, а Израил – адвентното? Предупреждението чрез трите вести (Откр.14:6-11) ясно отразява белезите на тяхното отличие. (Юда – обрязан духом, Израил – пазещ Закона с четвъртата заповед.) Те не явиха Вестта запечатваща в единство, не се съединиха двата дома в дом на Бащата (Отца), затова и не могат да бъдат употребени в борбата с падналия Вавилон!
Но Откровение 12:17 сочи на един малък остатък от семето на жената, който ще води борбата, за да бъдат освободени племената, които се намират сред Вавилон, чрез вяра в Христа, лично от Христа – чрез изкупителната кръвна цена! Разкъсването на Вестта в Откровение 14-та глава устрои пътя на явление в реално служение на Откровение 18:4 и съедини два отдела в един – едно единство на вяра в кръвта на Христа, една могъща Светлина в скинията неръкотворна – храма на Дух Святи! Неуспехът в дялото на Бога на Третия ангел създаде условия и бе причина за явлението на Четвъртия ангел в единство с Гласа, и навлезе във велико изпълнение на Откровение 18:4, като събра под крилата на Светлината чрез Гласа на Дух Святи една малка група (Откровение 12:17) извън първите носители на трите вести (Откр.14-та гл.). Сред тази малка група се яви олтар на служение с въоръжение да бъде готов за борба за освобождение на народа Божий. Не можеше чрез дялото на Юда Петдесятни да бъде освободен целокупният Израилев народ – те са в беззаконие и не признават Израил. Нито пък Израил можеше да се яви необрязан като свещеник! Дял за свещенослужение има Юда. А Христа е в чин „Първосвещеник“. Как можеше Първосвещеникът – сам Христа да се яви в жертвоприношение, когато няма единство в храма? Храмът е разделен с ковчега на Завета с десет заповеди!
„Кажи, Юдо, и ти Израилю, питам ви Аз, сам Христа! Отговори, не мълчи! Как ще се яви жертвоприношение пред Лицето на Отца? Ясно е чрез предупреждение не се стигна до обединение, затова се яви Откровение 18:4 в изпълнение. Чрез Гласа на Небето и чрез вяра в кръвта на Христа яви се олтар на служение с жертвоприношение, угодно Богу. И се яви дялото на Остатъка в единство, за да се изпълни волята Божия, милост Божия – чрез Остатъка да се освободят и изведат племената и под Вестта да се доведат! А за да бъдат употребени, съсъдите на милостта Божия трябва да носят Вестта в съединение на двата духовни двигателя в себе си. Да се изпълни реално в тях и те трябва да я изживеят! Но кажете как и кога ще се разнесе Вестта до племената? Едва чрез появата на Гласа от небе (Откр. 18:4) ще се разнесе Вестта „Излезте, люде Мои!”, защото се яви олтар на Правда сред Духовния Израил и ще просветне прославата Моя в съединение на двата дома, с двете Истини в единство. И ще се отдаде на Сатана, който действува със сила сред Вавилон! И пак чрез Гласа ще се съберат племената, останали чрез вяра в единство на Вестта всемирна. Амин!
И тъй предупредена Лаодикия не разбра волята Божия и биде избълвана. Тя не позна времето на посещението си, не прие поканата на предупреждението, отправена чрез Дух и Истина до племената, а не до отделната душа. Душата приема поканата чрез племето свое да се съберат под знамето на Вестта за великия ден Господен, за великата прослава на живия Бог! По подобие на Гедеоновото изпълнение повдига се съсъд (Малахия 4:5) и се въоръжава (Матея 17:11, Лука 1:16-17, Откр. 18:4). Тогава съсъдът, в чин „Гедеон”, се вдига с десет слуги верни от дома на Бащата (Отцув) (Съдии 6:12), разчистя дома Божий, сгражда олтар на всесъжения. Тъй чрез Гласа – Откр.18:4 се явява съсъдът!
Съдът небесен е решил съдбата на Лаодикия, тя е отхвърлена от служение избълвана. И чрез действието на Гласа се явява новооформеният олтар на служение, за да повдигне Знамето на оправдание чрез вяра в кръвта на Господа Исуса Христа и се съберат двата дома – Юдин и Израилев под едно Знаме, под една Вест на оправдание като се съединяват два мощни двигателя – Духът на Истината и десет заповеди Божии! С това се премахва преградата (завесата) между двата Завета двата отдела и се създава един велик олтар в дух и Истина! Така се освобождават Юда и Израил от беззаконието и хулата и се открива пътят на Всемирната вест на оправдание до всички племена и народи, за да се създаде и един всемирен олтар на служение в Дух и Истина! И под съвършената озаряваща Светлина като Всемирна вест за целокупността земна се явяват дванадесетте духовни племена под една Вест, една Светлина като Знаме на оправдание чрез Юда – свещенодеен народ и се събере народът Божий – Израил.
Единството на действието на двата духовни двигателя е силата и мощта на Личния свещенодеен отряд Христов, сред него е олтарят на всемирното църковно служение за посрещане на своя Вожд и Цар на вечността – Господа Исуса Христа! С появата на Гласа от небето се извеждат не само люде за употреба, но се извежда и Вестта от двата дома – Юда и Израил и се съединява като едно всемирно Знаме на служение в оправдание чрез Дух и Истина. При изпълнение на тез велики съдби на извеждане Вест и народ, Лаодикия, ако и да продължава своето съществувание по форма, е лишена от Божията благодат без знаме за борба с греха, отнета е Вестта Тройна от ръката й. Гласът действува в ново оформление – Ангел четвърти, единен с Петия Борец. Така Вестта се изявява в съединение на пълна Мощ в озарение! Църквата Христова, въоръжена с пълнотата на Вестта, се явява без бръчка и петно и извършва запечатване на Израилевите духовни племена, от всяко племе по дванадесет хиляди, минали през Съда небесен с разрешени съдби в небето.
Гедеон е освободител на племената Израил, а строител – съградител на олтара е пророк Илия. Мойсей извежда дванадесетте плътски племена от египетско робство, но Исус Навин ги въвежда в Ханаанската земя.
О, мудни и маловерни, елате сега и не се чудете защо е така! От Мен беше това, да се предупреди Земя и да се съберат десет верни слуги като племе от дома Божий (Бащин), да се освободи от лъжа и заблуда, да се яви яснота за жертвата на Христа, която оправдава и изкупва по обещание Авраамово! Но озарението се яви от Небето! Чува се Гласът на Съда от небето. Оформлението на Ангела става след избълването отхвърлянето на Лаодикия. И това велико дяло се извършва само чрез Гласа на Святия Божий Дух чрез съсъда на почетна употреба, които се явяват пред Съда с Дух на Истина в Святия Дух. Но Лаодикия не разбра и похули белега на обрезание на Святия Божи Дух, Който духом обрязва сърдечния орган и с внасяне кръвта на Исуса сърдечният олтар реално се очиства и приготвя за служение!
О, събуди се и ела! Теб зовя! За теб е ситото, за теб са обещанията, за теб са всички благословения и ти ще бъдеш войн! Препаши сега чреслата си и се въоръжи! Постави шлема на вярата на главата си, с жива вяра в сърцето си, живи огнени факли на Мощ! О, невиждана сила Моя сред Юда и Израил, един народ, с един език пред своя Бог и Вожд, Цар и Господар ще пее хвала в победоносен поход в нощта над мерзостта, що докарва запустение! Тогаз един народ ще е събран в единство на Завети два, с един Вожд сред него, с един език незнаен за плътта! Един език, който пръв се яви на Голгота: „Или, Или, Лама Савахтани!”
В огнената агония на Голгота в устата на Исуса Христа се яви езикът незнаен за вси, които Го гледаха! Това смело изявление е белег на Духа Святи, когото в агонията Си пред Небето Христа употреби. Да! Това е белегът на Дух Святи – белег на духовно обрезание на Юда сред цялата Земя, който се явява под огнената диря на Дух Святи и събира под могъщото Знаме на оправдание в единство Израил, въоръжен с десет заповеди Божии.
Плътският Израил не позна в Лицето на Христа кое е за неговото избавление, не позна Месия, нито в агонията Му на Голгота езика небесен разбра: „Или, Или, Лама савахтани”. Да! Не позна Старият Израил Вожда си! Но там, на върха Голготски, Израилевият Вожд полагаше основи на Нов завет и го записваше със Своята собствена кръв като цена, за да изкупи не само един народ, който не Го прие, но да въведе в изкупление една целокупност земна от флора. фауна и човек без разлика на род, език, раса, племе като един могъщ народ – Духовен Израил. когото Христа ще представи пред Отца. в единство оправдан чрез вяра в кръвта Му – свята цена!
Тъй както плътският Израил не позна своя Месия – Христа, днес по същия път вървя и не позна Христа духовният Божий народ, за когото бе дадена цена!
О, ела сега и кажи, Израил ли си ти? Кой те призва в този велик чин на Земя? Кой те призна? Призна ли ти Мен пред човеците, на дяло показа ли любов във вяра на служение и Аз да призная теб пред Отца?! Мина ли ти Голгота, кажи! И пил ли си от чашата на вси изпитни, за да имаш дял в съдния ден с Мен? Бил ли си ти напоен с жлъчка и оцет на Земята, за да имаш дял с Мен на небесата? Кажи, как смееш Израил да се наричаш ти и то духовен? Не разбра ли, че оскърбяваш великата изкупителна жертва на Христа и потъпкал си белега на Дух Святи? О, знай, не разбереш ли Истината Моя, не си ли духом обрязан, не се ли яви белегът на Дух Святи, не си ти Израил, помни! Не се превъзнасяй, клонче диво, над корена, богат от обещания на благодат, но разбери и оцени таз велика жертва Голготска и се смири! Потърси наследието си чрез вяра да се оправдаеш, да се очистиш в кръвта на Христа и Той да те изкупи завсегда!
О, ела, каня те сега, след като те озарих с ярък лъч от небе, ела и погледни в огнения изгрев на сияйната зора, Светлината на Вестта Ми в пълнота, на Рубина свят – цена и десет заповеди – Закон на Отца!
О, силен вик се чуе сега! Алилуя! Пей, девице моя, избранице Моя, събудила се на ранина, когато ръмеше сетната Роса и капките й брилянтни оросяваха чела – благодат Божия, сетна милост Моя победоносна за вечността!
О, хвали Ме ти, девицо, изкупена си от греха! Пей сега и Ме хвали в Дух и Истина, и нека свидетелството на мъдростта да мълви твоята уста! „Или, Или, Лама Савахтани!”
Туй свидетелство сочеше на духа бодър в молба, ако и плътта да изтлява на Земя, защото духът наследява царството на вечността! О, оросих я с рубинови Роси – сълзите Мои благодатни, оросени на ранина. Изкупих я с цена на Голготската везна чрез пролятата кръв Моя! И сега тя е Моя! Тя е Моя! Украсена е с везмата на Светлината Моя, с език небесен на уста. Висон бял на Правдата Моя светлее й на снага, въоръжена със Закона на правда завсегда! Тя вее Знамето на правда – Вестта в пълна Светлина! И явява се един народ без грях, свободен от греховния хомот. Не се срамува той от Името Ми на Земя – олтар свещен Ми е тя. Аз издигнах от пръстта падналата Давидова скиния неръкотворна чрез Дух Святи и в нея съхраних ковчега на заповедта Отцува. И благословена свише е тя! И пие чашата на жлъч и хула от лъжебратя – Юда и Израил!
„О, свят съм аз – казват те, Израил, народ Божий – от света съм признат, пазя съботната заповед!” Да! И враговете на Христа проляха Му на Голгота кръвта и ръцете си умиха, че утрешният ден беше събота – пазеха да го не осквернят и съботата да осветят!
А Юда в беззаконие потвърждава своето състояние: „Спасени сме, имаме Дух Святи!“ И в надменност беззаконстват! И тъй продължи своето съществувание Лаодикия, хладка и горда! Но един Глас се носи сред пустинята – света земен: О, ела, ела, който и да си ти сега, всички единни в Христа като пръстени блюда, а Аз сам – врата за небесната страна! Тъй във вас, в скинията неръкотворна, ще се яви Глас: „Олтар на служение си ти.” Тогаз ще пее в гърдите ти дух Святи и ще те приготви за употребление да се явиш в служение!
О, елате, люде Мои, да ви надаря, от два отдела във вас един да изградя завсегда – Светлината на Ангела, озаряващ Земята – ще чуете тръбата: „Излезте, люде мои!“ Сам Аз, Михаил, ви зовя, Вожд съм на Израил! Да ви строя като един народ в Дух и Истина!“ Амин!
- Запечатаните не могат вече да купуват или да продават, тъй като с вяра са приели или с разум определили своето становище… Печатът на осъждение запечатва лявото крило в одобрение на плътското отношение….А сред дясното крило се явява печатът на спасение, който се носи като сетно слово- светлина. . . Те също не могат да продават и купуват. Тяхното становище е положително . . . и са строго определени в своя път на спасение духовно. Те осъзнават своето определение и не го продават или купуват. . .
. . . Тези, които са приели печата на осъждение, имената им не се намират записани в книгата на делата на спасяемите или не могат да продават нито да купуват(отнася се за светлина). Но и тези, които приемат печата на спасение и те го пазят. Това време е време на: не се купува, ни продава от притчата за десетте девици и Откровение 14 глава 193/4