Откровение 11 глава

olive, field, agriculture

Глава единадесета говори за олтара на служение. А двамата свидетели – това са двата завета чрез Словото Божие в изпълнение на десет заповеди и Дух Святи! Дадено е действието им и грабването на небето.

(ст.1) „И даде ми се тръст като тояга и Ангелът стоеше и казваше: „Стани, та измери храма Божий и олтара и тези, които се кланят в него”.

Словото сочи времето на Съда, когато се разглеждат делата – храма и олтара. И всички, които чрез вяра се кланят Богу, са поставени в мярката – Везната съдебна. Но дворът, който е извън храма, не се измерва – това е място на езичниците – света, които ще бездействуват строго определено време – четиридесет и два месеца – три и половина години. Става дума за времето на Сянката, а сочи и на времето след Съда небесен – когато приключи!

(ст.З.) „И ще дам на двамата Мои свидетели да пророкуват хиляда двеста и шестдесет дни или това са пак трите и половина години, облечени с вретище!“

(ст.4) „Те са двете маслини и двата светилника, които стоят пред Бога Господа на Земята” (Църквата в Седмия период – адвентни и петдесятни)

Кои са тез двама пророци? Наистина това са двете времена на двата Завета, или самите две заветни същини. Става дума за двата Заветни двигателя – Заповеди Божии и Дух Святи сред две деноминации, от двете Заветни времена същините, маслините и светилниците със заветната Светлина. И те са неувредими!

(ст.5.) „Ако някой поиска да ги увреди, излиза огън из устата им”, защото е дяло Божие сред Земята, сред света – Содом и Гомор – Египет.

(ст.7.) „И когато свършат свидетелството си, звярът, който излиза от бездната, ще направи бой с тях, ще ги победи и ще ги убие!”

Словото говори за времето на звяра, за обстановката след приключване на свидетелството им! А това е дялото на Бога чрез двете крила на Лаодикия, двете духовни деноминации, на които (в същото време) е минало благодатното време на свидетелствуване и са избълвани из устата на Верния Свидетел! Съдът им е решил съдбите и е позволено на Сатана – врага да ги убие (да възпрепятствува тяхното вече ненужно богослужение).

(ст.8.) „И труповете им ще лежат по улиците на големия град… Содом и Египет“ – света. Да! Те ще продължат да съществуват сред света, но формално. Те са вече като трупове. В гроб обаче не влизат, защото не са трупове! Макар да съществуват сред света, те са духовно мъртви духовни трупове. Те са носили свидетелство – Светлина небесна – заветни пророчески свидетелства. Но след три и половина дни – три години и половина се изправиха на нозете си и бидоха извикани на небето – дялото им се яви пред Съда и се натовари на дялото съдебно чрез Гласа на ново духовно възкресение, като Малко частично духовно възкресение според Словото в пр. Даниил 12-та глава.

Следва Гласът на небето. Те са повикани от Бога и дялото живо от два Завета – истините от два Завета се връщат при Бога. А земните жители, уплашени, въздават слава Богу!

(ст.14.) „Второто горко премина! Ето иде скоро и третото горко!”

(ст. 15.) „И Седмият ангел затръби! И станаха гласове големи на небето, които казваха: Царствата световни станаха царства на Господа нашего и на Христа Негов и ще царува во веки веков.“ Явява се Съдът в решения на земните съдби и Царството на вечността е царство на Господа Исуса Христа!

Изявява се поклонението на Двадесет и четири старци при решение на всички човешки съдби от мъртви, живи и бъдещи. И справедливостта в Правда победи – на Бога Отца и Съда спрямо верните Негови светии и на всички живи същества от флора, фауна и Земя!

И яви се осъждението над врага!

Глава 11, 15-ти ст. – изпълнение на Слово във времето на Съда победата Христова над врага чрез Съд велик!

„Затръби Седмият ангел“ – или седмата тръба. Дава знак във времето, когато се решава съдбата на победата и се дават наградите на победителя! Победителят е Христа, а наградата Му е – приема чина царски – цар! Земните царства стават Негови владения под Негова власт. Едва тогава пророкът вижда Църквата, която е увенчана с победата – дванадесетте звезди на нейната глава.

„И отвори се храмът на небето – Божий, и яви се ковчегът на Неговия Завет в храма! И станаха светкавици, гърмове, трус и град голям!” Всички тия събития се изпълняват горе в небето във време на съдебните решения, награждения, когато Съдът, пред цяла Вселена, Всемир, решава съдбите земни, пред Закона – там е ковчегът на Завета!

И как можеше в това време Лаодикия да е в служение, като е в беззаконие и хула против Дух Святи?