Битие като макетен план

landscape, fantasy, night

Словото в Битие изявява сътворението на неустроена още Земя и явленията над нея като прояви на две сили, на два духа на господстваща власт, независими от Земя и строго подчертаващи силата на характерите на самия дух, водещ борба за властване над Земя. И докладва за целта и начина на действие в борбата!

Тъй Дух Божий се носеше над вода, а Тъма бе над бездната Земя. Две явления, съвсем различни по характер и видимост – Дух Божий се носеше над вода – това явление сочеше на бъдещия развой над Земя на народи и племена. Това показваше още, че Дух Божий съществуваше и в сътворението на човека. Земя в своя състав бе еднаква с елементите, от които са сътворени всички творения, но в началото не бе устроена и следваше да се яви велик Устройствен план на един Всемогъщ Творец. Но явлението на Духа Божий се явява още в самото начало на устройството, строго подчертаващо, че ще действува над вода – духа, а Тъмата ще владее над бездната – Земя плътта.

Тъмата се явяваше с цел да наложи своя видим характер над планета земя като тъма – бездна! И двете явления се носят над неустроената Земя като равни по власт и сила, независими от материя – земя, а от Небе зависими и са явления духовни! С това Слово ни става ясно, че съществува Земя като материя, небе – Дух Божий, и тя, Земя, е зависима от Него – Той стои над нея! В плана на земното устройство тез две явления приемат своето наименование с изявление на своя видим характер. Дух Божий се отразява като ден светъл. А Тъмата със своята тъмнина – като нощ. Това показваше ясно действието, което щяха да наложат над планета Земя, която бе цел за завладяване, независимо от нея. И ето Дух Божий се изявява като светъл ден над Земя. И през деня Той открива Своя характер и цел в съвършенство над Земя като свидетелствена съдба, определено и строго да я владее чрез светлината в озарение на човешката жива душа.

Тъма също проявява своя видим образ в съвършено изясняване на своята цел и характер като нощ – тъмнина и показваше явление, което щеше да развие като властелин над Земя. При устройството на планета Земя Дух Божий и Тъма явяваха характера и целта на действието, което щеше да се яви като два владеещи фактора, носещи светлина и тъмнина над планета Земя. Земя е материя! А тез два духа – Божий и Тъма се явяват в противодействие един на друг, не са единни, не носят една мирна цел, а между тях е явена непрестанна борба чрез изявения им образ в ден и нощ! Ние ясно виждаме тяхната мисия, отразена в борбата над цялата Земя! Те бяха Борци, определени да воюват и един от тях трябваше да се яви победител, а другият – да бъде победен! И победилият трябваше да се наложи като вечен господар над Земя! И тук Творецът подчертаваше тяхната цел за бъдещия развой на борбата, след оформяне по план на войната, с явена в съвършенство подробност над планета Земя. Земята се явява неустроена, но тя е цел на двамата Борци – на ден светъл и нощ – тъмнина. След извършване на преустройството земно Земята се представя като арена бойна. И сред нея се явяват войнствата на двамата Борци в чин ”флора, фауна и човек” като три пояса земни.

Двата могъщи фактора над Земята са огледалото могъщо на съдбата и са печат на двете сили! Видимо се полагат тез печати над създанията Божии като светлият ден носи живот на творенията Божии – светлина, а нощта води със себе си сън дълбок, покой, почивка – ясно изразен характер на двете сили. Но те не действуват самостоятелно, а се оформят и приемат образ чрез действие. Явяват се войнства и подчертават, че Земя е бойна арена и над нея ще се води борба, духовна война. И тя се явява чрез печатите на действието на двете сили!

Съставът на Земя е приготвен в призвание да произведе бойните средства за водещата се борба във времената като войнства, които ще бъдат реално употребени в тази борба. Над всички творения и явления стои могъщият Създател, водещ борбата по план на приготовление и изявление в път на приключващо изпълнение. Денят и нощта подчертаваха две съдби на двама Вождове, показващи чрез характера на двете явления целта на всеки поотделно за владеене на планета Земя. И борбата поема своя развой сред устроена вече Земя! Нейната първа изява е в Едемската градина на Рая, с което се подчерта, че планета Земя се открива като арена на борба, която ще се води чрез войнства като творби Отцуви. Чрез Духа на Правда се яви законът, даден сред дома Божий на първата двойка, чрез заповедта на Отца: ”Не пипай – да не ядете от плодовете на Дървото на познание добро и зло!“ И яви се змията, изпълнена с дух на измама: ”Знае Бог, че ще станете богове!“

Открива се първото сблъскване в борба чрез творенията от трите пояса земни: флора, фауна и човек! Флора беше цел за изпитание и Духът на Правда я изяви като непостижима и даде заповед: “не се докосвай!” Нарушението на заповедта носеше смърт!

Фауна чрез змията послужи на духа на измама, с цел да се изпита най – висшата Божия творба – човекът! И в страшната проверка човекът бе прелъстен от измамния дух и бе въведен в непослушание на Творцувата заповед. Така се яви първата победа на врага в нарушение на Закона Отцув и въведе човека в духовно падение. Но то не засегна само човека, а включи в съгрешението и останалите творения от флора и фауна!

И разпали се огънят на борбата сред арената бойна Земя, сътворена за тази цел. Нейното устройствено положение свидетелствуваше, че тя е активно включена в борбата, водеща се от две сили, независещи от планета Земя, но използващи я като среда, обстановка бойна. И става ясно, че тез сили не са физически – материя, а са духовни! И чрез планета Земя ще се води борба, включваща в своя развой всички творения Божии над нея и самата Земя. Изявлението на борбата се приемаше духовно, но се явяваше отразено във физически видими процеси. Явно ставаше, че се откриват два бойни лагера в едно неразривно свързано единодействие, но с две различни прояви – като физика – плът, земя и дух, които са в непрестанна борба над материя – Земя!

Така се яви първата спечелена победа на врага, но развоят на борбата продължи и в нея се включи участието на Небесното войнство, не в материална, но в духовна борба. Воюваха два духа с две войнства – Духът на светлината, чрез светлия ден изявен и духът на тъмнината, чрез тъмната нощ отразен!

Яви се Едем и като Макетен план подчерта бойно действие, духовна борба и победата първа на врага. Изгонената от Едема човешка двойка пренесе греха над планета Земя, сред която зачна грях и роди плода на греха – смъртта чрез първия син Каин – Сатана.

Тъй денят светли прие образ чрез дела в човека Авеля. И Тъма, явена първа чрез греха ”Каин” навлезе в делата на човека. Борбата продължи за крайна победа. Едемският рай представяше дома Божий в небе, а Земя представяше бездната – ада! Поведе се борба за възвръщане на изгубения Рай! Яви се в образа човешки Тъма и духът на Сатана чрез Каина в свещено служение с приноси от Земя! А денят светли чрез Авеля яви олтарно служение на жертвоприношение. Отново бяха в стълкновение двете сили чрез свещенослужение на два олтара. И ето в Макетния план яви се втора победа на врага – Тъма – Сатана като победа над плътта, като печат, потвърден от приноса на Каин – плодове на Земята – грях, смърт.

А жертвата на Авел бе приета от Небе като благоуханна, помирителна, жертва на прощение и дарение на живот, защото дори и след смъртта на плътта, кръвта бе жива и викаше от Земята! Чрез двата олтара, издигнати сред Земя, се изяви отново борбата и начинът, по който тя щеше да се води. Показана бе победата на греха – смъртта като награда на нарушението на заповедта и като печат на тъмната сила чрез макетното войнство в чин “Каин”, обзето от нечистия дух на тъмнината.

И в продължение на борбата, отново в Плана макетен, като заплата на греха и награда на жертвата се явява потопът като Съд над два духа, водещи борба духовна чрез две войнства, определени като земни войнства чрез дела на служение в два образа духовни – нощ и ден – Тъма и Дух Божий, живот и смърт! Ной и Потопът – Ной в спасение чрез милост и Правда като светъл войн, а потопните води – водещи в осъждение на греха, злото, нощта, Тъмата. До потопа Словото в Битие ни открива Макетният план на водещата се духовна борба между две сили, два духа, използвали планета Земя като арена бойна. Но чрез Ноя и Ковчегът подема в действие и развитие Макетния план на изхода от света на греха, покварата – смъртта, която се явява като награда на греха, един строго начертан план, развиващ се в духовно действие чрез Ной, но изпълнен чрез материя – плът, чрез дела в живота й!

Така чрез Ноя се открива Планът макетен на действие духовно в борба над бойната арена Земя. А Съдът Божий от небе явява съдба над греха – света на тъмнината. И като съдба чрез дела в живота на Ноя се явява Планът могъщ на изхода от греха и продължава своя ход (изход). Ноевият дом се яви като Макетен план на два последователни дома в борба с двата фактора – материя и дух като два рода – плътски и духовен. Чрез двамата синове на Адам и Ева – Каин и Авел се откри Божията промисъл за начина на воюване – действие олтарно като образи на свещени същини. А чрез Ноя се явиха двата рода и тяхното действие, включено в борбата, преминаващи в племена и техните съдби, определени чрез дела и заплатите им като награда на труда им в борбата.

Чрез първия син на Адама – Каин се откриваше действието на Тъмата – мрачната сила в служение образно на олтар и сочеше на бъдещото олтарно служение чрез неправда, от Небето неприето, което носеше своя печат наградата на греха – смъртта. А дялото на Авеля чрез олтарно жертвоприношение откриваше светлата сила в служение пред Небе, приета в одобрение чрез Творческия Лик от небето като жертва, принесена в борба чрез Ноевия дом, преминал в род. Но след потопа яви се отново в повторение опозоряване на Отца от сина на неправдата Хам. И защита или почит към Отца чрез Сим и Яфет като два духа, изявени с различна цел и нрав, навлезли в два дома, чрез един Ной в два рода. Дялото на Сим и Яфет в развой на дом и род сочеше на бъдещите племена, които ще се явят в защита на Отца в голямата духовна борба и щяха да приемат благословение Отцуво.

А родът на Хам със сина си Ханаан, явени като дом и род, приемаше проклятието на Съда и носеше печата на осъждението – робство в целия свой живот.

Тъй Ноевият дом като Макет на дома на Отца в изпълнение на Плана сочеше на изхода от света. И чрез него се явяваха два рода в изпълнение на макета – Авраам и Саара чрез Якова и Исав.

Тъй се яви и продължи борбата според Макетния план ”Ной”: изходът и Съдът над осъждението като потопни води – награда на греха. Но при Авраам и Сара имаме явление на дом борчески в духовната борба, който щеше да отстоява чрез плътта своя интересите на Небето. Те сочеха съдбите духовни на двете воюващи войнства с Вождове като двама Борци, изявени духовно чрез ден светъл и мрачна тъма, имащи всеки своя печат, с който запечатва своето войнство. И ето Авраам като духовен дом Божий чрез семе Ноево от Сим, по обещания заветни на Плана макетен, явиха двама син произлизащи от един дом бащин и сочеха на две могъщи съдби – единия законен син, наследник на обещания, а другият – синът на незаконната, робинята, лишен от наследство бащино, посочи на съдбите на подчинения слуга. Макетът намираше приложение в Същината – чрез Исмаил явява се робът на греха в дома Отцув и той приема първите съдби на Хам и сина му Ханаан. И като макет сочеше на първия народ, първото служение в духовно изявление. От Отцувия дом яви се вторият син по обещание Божие Исак. Според Макетния план ”Авел“, сега се явяваше Исак в повторение на съдбите Авелови, произхождащ от родовата линия на Авеля, в духовно изпълнение – жертвата на върха Мория, а от рода Ноев – Сим. Ето откриваме едно велико дяло на действие в разгръщане на Спасителния план в употребление на човешкия род в окръжение от флора и фауна като бойни средства. А това явление разкрива пътя на водещата се борба в употребление на два дома, двама братя. Явен е домът Божий Отцув чрез дома реален на Авраама според Макетния план и разви се в действие борбата, в израз на воля Отцува, чрез двамата сина в изявление и потвърждение на две съдби – земни и небесни, на две ерни заветни времена чрез сина в два рода, две племена. Откриха се и наградите бойни чрез победата на двамата Борци, водещи войнствата свои с цел владеене на планета Земя.

Пред Вселена, Всемир застават двама братя – Исак и Исмаил като борци в духовната земна борба, движени от два духа, на добро и зло. В лицето на Исмаил са включени чинът и характерът на Каин, Хам и Ханаан – роби на греха като Тъма, сянка, дух на зло, водени в осъждение поради съгрешение пред Твореца, приели проклятието на греха.

А с образа на светлия ден – Дух Святи, внедрен в човешкия живот, яви се Авел, от когото начна явление на олтарно жертвоприношение – жертва, сочеща на Христа в изкупление. Сим и Яфет в потвърждение, защитници Отцуви в духовно изпълнение, приемат благословение за вярност и послушание към Отца.

Исмаил яви образа на роба, нямащ дял в наследство на Отцувия дом, а Исак представи жертвата в потвърждение на Макета ”Авел” в чин ”Христа”.

И поде се жестока борба сред планета Земя! Чрез дома на Авраама Бог изяви развоя на Плана на изкуплението, навлизащ в изпълнение на жертвоприношение. Откри се пътят на борбата чрез свещенослужение с жертви и приношения олтарни. И в употребление на това велико изпълнение оформя Войнство в действие на борбата. И това Войнство включва Адам и Ева, явили характера на злото и доброто чрез двамата синове, оставили след себе си печата свой като явление, последствие от тяхното употребление в борбата.

Яви се Съд и изход на племената от света – греха. Домът на Ноя се явява като заветен дом Отцув, предтеча на племената, чрез Сим и Яфет приема благословение. А чрез Хам и Ханаан – се потвърди проклятието – робство, осъждение. И те продължиха сред земното селение като два дома, два рода в употребление. Така двамата Борци чрез действие духовно си избраха човека в употребление като създаден по образ и подобие чрез делата му на Правда и неправда и продължиха борбата за господстваща власт над Земята. Авраамовият дом посочи на дома Божий в небесата. Исмаил яви образа на Тъмата, сянката и чрез него се разви родът на роба на греха.

Исак, ден светъл, Войн небесен чрез печата на Светлината, яви живота, наградата небесна като наследие Отцуво, благословение Авраамово – Божие! Но в Якова се реализира в пълнота Макетът планов, в действие духовно явено сред племената. Яков отрази Войнството духовно в духовната борба сред Земята.

И ето, за да се открият съдбите на плановото изпълнение сред Земя, явиха се Каин и Авел, сочещи на Сатана и Христа. Авраам сочи на Отца. Ной изяви Съда над греха. Хам опозори Отца в лицето на Ноя. А Сим яви защитата на Отца и прие наградата – благословението Отцуво. Тъй се оформи могъщият План за спасение чрез употребление на живи съдби като съсъди с дела реални в живота чрез домове и родове, откриващи благородното Отцуво намерение за изкупление чрез водене борба с врага си – тъмната сила – Сатана. И чрез родовата линия на Исаковия живот като дом се подемаше съдба в реализиране на Плана. Явиха се съдбите на двама сина близнаци Исав и Яков и чрез тях се поде борбата още от майчината утроба, сочеща небето. Тъй Исав прие съдби робски, поради неоценяване милостта ”първородство“ пред Отца, в Каиново непокорство отхвърли милостта на Отца и се сроди с рода на Исмаила, и бе обезнаследен. Яков яви племената плътски, сочещи на духовните съдби, а по плът наследили съдбите Хамови – Каинови.

Но Яков прояви ревност и вяра в първородството, наследи Отцувото благословение и продължи в духовно изпълнение като Отцув дом и разви две съдби в борба на плътски и духовни племена. Целта на Спасителния план беше да се яви изкупление и да яви развоя на борбата, да доведе до крайна победа съдбата, като откриеше, че в Скончание ще се яви в победа денят на Светлината и ще приеме печата чрез духовния народ Божий!

Защото домът Божий, домът Авраамов, Исаков, Яковов бе, който воюваше в борбата с греха – Тъмата. Тъй с Исаковия дом чрез двамата братя Исав и Яков се явява отново борбата и развоят на племената сред Земята. И открива се краят на борбата сред Земя, според Макета в Същината в служение, като бойно действие сред един паднал в грях свят – Земя. Изходът сочеше на извеждането от робството на греха сред духовните племена, изведени по дух от света. А чрез церемониалните служения в Плътския Израил се посочиха съдбите на духовния народ Божий като изведен от греха на Земята и въведен в служение на Правда. Тъй народът Божий продължи като семе Ноево в племена Израилеви, но те носеха печата на греха и печата на Правдата небесна, изразени и сред фауна и флора, като печат на осъждение и печат на изкупление.

Но прокълнатото семе Хамово носеше товара на клетвата като осъдено сред Земя и робуваше на братята свои. А Симовият род носеше подчертано Отцувото благословение като изпълнение на Божие благоволение. Но с идването на Христа по плът сред Земя и въвеждането на духовните племена в Новозаветно изпълнение, плътската дискриминация отпадаше, а оставаше духовното разделение сред народи и племена. И за отделната душа чрез употребление в Правда чрез вяра се дарява свобода – спасение, а чрез беззаконие и неверие, явява се осъждение!

24.10.1961 г.

Be the first to comment

Leave a Reply

E-mail адресът Ви няма да бъде публикуван