Бог Отец, Син и Дух Святи в единство – Троица свята и единосъщна, действаща поотделно като самостоятелни личности
„В сътворението на човека Творческата мощ на Твореца се изяви в Тройния образ на единство – Троица свята.
От Създание до Скончание – Потопа, ясно различаваме в действие и изявление Господ Бог – Отца и Сина в действие на Творческа Мощ и Глас на ръководене.
А при Ноя откриваме в действие съдебно Дух Святи, изявяващ се в чин „Съдия“ чрез Глас съдебен.
След приключване дялото на Макетния план с ноя и потопа, Бог Отец подема сам действие в разгръщане на Плана спасителен в едно ново време, с нови съсъди на употребление. Сам Бог Отец се изявяваше и изискваше служение от народа, призван в сянковото изпълнение на Плана, но в това свое дяло Той употребяваше ангели, небесни посланици – пророци! И божието предузнание в реално изпълнение падна над Авраама, Исака, Якова. А чрез личността и служението на Мойсея Господ Бог се изяви в ходатайствена служба между Бога Отца и фараона и показа реално борбата със Сатана – фараона при изхода от робството на греха.
Но чрез служението свещенодейно на Аарона действаше Първосвещеният чин на Христа, който по-късно в чин „Месия“ – Христа стъпи в длъжността си свещенодейна и поведе Сянката в един велик духовен изход, за да яви зазоряването на светлия ден – новозаветната същина, когато сам Христа в чина Си на Спасител, Месия изявява Втория Творчески Лик, за да повтори със сила и власт небесна знаменията и чудесата. От явлението на Месия, Христа, имаме реално действие на Втория Творчески Лик в лично самостоятелно изпълнение на небесно служебно изявление като личност на Творческа Мощ в реално земно служение.
Но след разпятие и възкресение от великия ден на Петдесятница Христа се явява в небесните селения и заема реалната Си длъжност според жертвеното изпълнение като съвършен в Правда Ходатай пред Закона на правда, да моли спасение на целокупното земно творение от три пояса земни – флора, фауна и човек и за самата планета Земя. Христовото ходатайствено служение включваше цялото земно селение. В своето небесно служение Той застава пред Синай, подобно на Мойсея, пред Съда велик със Закон на правда – жертва на омилостивение (Голгота – Христа).
А за изпълнение на земното, новозаветно служение изпрати в реално изявление на действие Духа Святи – Третия Творчески Лик, Който имаше святото предназначение да устрои пътя на изход велик в слуение по строг План на действие и да създаде условия за едно велико служение в чин свещен и първосвещен, което да се яви пред Генералния Законодателен Лик велик в Правда законна.
Но една в скончание на дните Дух Святи щеше да се яви в самостоятелния Си чин „Съдия“ – Трети Творчески Лик над планета Земя! А в новозаветното изпълнение на свещено служение Святия Дух в единодействие с Воина Кръвен – Христовата кръв на изкупление се явява в чин „обрезател“ във взаимно изпълнение на служение, очистват сърдечния храм на служение и в единство Синай и Голгота – кръвната жертва, застанала пред Закона на правда, умива, очиства олтара сърдечен, храма на Дух Святи и го приготвя за едно духовно служение като блюдо на почетно употребление. изявена е Троицата свята: Бог Отец, Синът и Дух Святи – три велики личности в действие.
При изпълнение Плана на спасение в самостоятелно изявление Бог Отец се изяви в първозаветно изпълнение чрез ангели небесни в служение. Господ исус Христос – в новозаветно служение чрез жеста Си кръвен – жертва на омилостивение. А във времето на Съда велик над цялата планета Земя се явява Дух Святи в чин „Съдебен“ чрез Гласа съдебен и ръководи дялото на изкупление.“