Този кратък откъс от Късният дъжд описва една интересна библейска случка, описана в Трета книга на царете 18 глава. Описват се протестантските църкви, които по времето на Съда се крият в две пещери – символично две деноминации, адвентисти и петдесятници, евангелисти.
ІІІ Царе 18: 1 А след дълго време, в третата година, Господното слово дойде към Илия и рече: Иди, яви се на Ахаава; и ще дам дъжд на земята. | |
2 Илия, прочее, отиде да се яви на Ахаава. А гладът бе тежък в Самария. | |
3 А Ахаав беше повикал домоуправителя Авдия. (А Авдия се боеше много от Господа; | |
4 защото, когато Езавел изтребваше Господните пророци, Авдия бе взел сто пророка та бе ги скрил, петдесет в една пещера и петдесет в друга, и беше ги хранил с хляб и вода). |
153/ 3 Словото в Малахия 4:5 изявява, че Илия пак ще се яви в последните дни, но то не означава, че грабнатия по плът Илия от планината Кармил. Словото ясно сочи на силата на Дух Святи, която ще се яви в скончание, за да изобличи втория народ – и таз сила ще бъде в чин „Съдия“.
А в 1843 г. пак Бог подбужда святи мъже, които не можеха да се справят с възложената им задача. В 1844 повдига реформаторката и весталка с десет заповеди с. Е. Г. Вайт. И тя продължи едновременно със също подигналите мъже, приели петдесятния жест Христови, чрез кръщение на Дух Святи. И така продължи църквата новозаветна с девиза си (Откр. 12:17 – потомство, които пазят Божиите заповеди и държат свидетелството за Исуса, 14:12) но разделен в две общества, в две пещери по време на Кармил, Илия и дискусията с вааловите заблуди жреци.
250/ 4 Къде се сне огънят от небето – сред двете деноминации пещери или сред Кармил, където се призова целият духовен Израил? Да, извън двете пещери деноминации, които се криеха за живота си.
259/ 7 двете пещери деноминации на адвентно и петдесятно
195/3 двойната сила на Дух Святи, с която се разделиха и водите на Йордан, сочещи на двете течения – на двете пещери – деноминации по време на Илия.