Слово към ръководството на църквата Божия в седмия, лаодикийския период. Гласът съдебен на Дух Святи пита: „Наистина ли няма повече светлина?“

light bulb, light, halogen

Няма ли повече и дотук ли спира десницата на Всемогъщия и силен Бог на Правда и любов, който непрестанно бди над Своя народ и над целокупност земна от три пояса земни творби? Наистина ли е вярна и приключваща Светлината на предупреждението пред очите на адвентния ”пророк” и неговите последователи? Наистина ли няма повече Светлина? Наистина ли няма на Земята светилище?! Изчерпателно ли е дотук Словото могъщо, което е светилник на земното Божие създание?!

О, колко жалко е и каква обърканост е внесена чрез едно наложено предупреждение за приготовление за посрещане на изгряващия лъч чрез Откр.7, 18:1-4, 4:5, явление на Ангела могъщи с великата мисия небесна на озаряващ целокупност земна и Земя, когото видя апостолът на любовта Йоан! А чутият от него Глас бе подминат като нечут, несъществуващ.

Наистина, колко жалко би било, ако Йоан Кръстителят би изрекъл последната дума пред идващия Христа: ”Туй е всичко, друго няма”, или ”ако има, то е от Сатана, не му вярвайте – не е от Бога!“ Тогава кръвта на целокупността земна би обагрила рубата на Йоана и би се явила борба между предупреждението и реалността на изпълнението Христово! Тогаз, о, колко жалко би било за тоз ”Глас сред пустинята” Земя, който се провиква: ”Прави направете пътеките, че иде и е дошъл Един, Комуто не съм достоен да развържа обувките Му!“

Колко страшно щеше да бъде, ако Гласът на Йоана би сковал в тежките вериги на своето ”Аз” Гласа Божий и да изрече най-страшното осъждение: ”Каквато и да е светлина, тя не е от Бога!“ Да! Не е от Бога! Тя внася обърканост в Адвентната светлина! О, това е изречен пасаж, подобен на жребия за дванадесетия апостол. Но с каква сила и Мощ се яви Ангелът на Завета и отхвърли човешката мярка, когато се яви времето и го определи, и попълни числото, като сам Христа лично го призова и от ”Савел” гонителя го удостои със званието ”Апостол Павел”.

О, колко страшно щеше да бъде, ако Луна би се изявила за Слънце! Тогава би загаснала и последната искра на живот от Земята флора, фауна и човек!

Но Всемогъщият и мъдър Бог, обвит в светлия дневен лъч на светлината, изгрява с могъщата струя на Светлината, с могъщите лъчи на живота жизнен и го поддържа сред тъмната и мрачна земя!

Питам и все ще питам, наистина ли е изчерпателна светлината ”лунна” на пророческото предупреждение за явлението на могъщия слънчев лъч на Ангела на Завета, който озарява планета Земя със светлината своя в ден светли и дарява живота жизнен над земя?

Питам Третия ангел в чин ”Лаодикия” – адвентно ръководство на новозаветната църковна съдба, който налага последно пророчество и заема мястото като предупреждение на изпълнението, подобно на Луна, която заема мястото на Слънце, или нощ, заела мястото на деня като сянка, заела мястото на реалността!

Дръзвам и питам седящата на звяр царица, не е ли тя вдовица? Или Третият ангел, явяващ се в качеството на Четвърти и Бореца пети! Где е ”среднощният вик”! И що е ”Силният вик”!

Библейският писател от 1844 г. предупреждава, изчерпателно ли е предупреждението, че Христа е влязъл в Светая Светих да очисти небесното светилище? Тъй като земната първа скиния, построена под строгото водене на Небето чрез Мойсея, по подобие на оригинала в Небето, предупреждава като сянка, че след прекратяването на земното скинично служение Христа влиза в небесното светилище, като първо остава в Светая и преминава в Светая Светих! И толкова ли, дотук ли свършва Светлината? Не е ли дадена по-голяма яснота за Третия ангел? Според Адвентния ”пророк” от 1844 г. Христа е влязъл в Светая Светих и приключва със земния въпрос.

Ако това е само толкова, колко обърканост внася този въпрос! Какво отговарят ръководителите на адвентния народ: ”Ние сме Приключващият земния въпрос фактор.“ И продължава: ”Ние сме Третият ангел в пълнота, печатът ни е в ръка, и друго няма, а ако има, то не е от Бога, а от Сатана! А за сто четиридесет и четири хиляди ние сме наясно, това сме ние! Това е литературата на ”пророка” Е. Г. Вайт. Повече няма и не ще има!”

А така ли е? Нима ”пророкът” не е отишъл твърде далеч, за да изрече тез думи? ”Ако има друга светлина, тя не е от Бога, а от Дявола, защото внася обърканост!” О, това е хула против Святия Дух, който ръми ранната и късната Роса според нуждата на църквата Христова!

Тогава кого предупреждава Верният Свидетел в Откр.:14? Наистина въпросът внася объркване, както и самият ”пророк” и свидетелствата на предупреждението, които налага самият той като изчерпателни със следните подчертавания: ”Друга светлина няма и каквато и да се появи, не е от Бога, а от Сатана!“ Хулата вече е изречена и предварително чрез ”пророка” свързва като с верига объркаността на народа, че и ”литературата е Ангел четвърти”!

Затова е предупреждението на Откр.3:14! О, колко смело и безогледно се налага човешкият авторитет без да съзнава, че отрича и изрича Слово като огън, който сам го изгаря в мига на Всесилния Божествен анализ! Наистина, кой е този професор сред планета Земя, който поднася своята хипотеза сред един културен свят, а неговите последователи я налагат като достоверна теза? Не ще ли се смее и самият професор на тяхната дързост? Или теоретикът, който развива една неверна теория и скицира един макет неизпълним, да уверява готовността на оригинала? Построеният макет не е още приложението му в изпълнение.

Но сега не става дума за хипотеза, наложена за потвърдена теза, нито пък за един макет, който се прилага в реалност на изпълнение. А за съвършенството на една интересуваща човечеството Светлина, от която зависи спасението на една целокупност от три пояса земни творения – флора, фауна и човек, за човешката душа, за вечен живот, за един вярващ свят, очаквал от Създание до Скончание съдбоносния лъч на озарение при приключване на земната история и целокупност земна чрез един Съдебен процес. Ние вярващите не можем да налагаме своите убеждения на земния свят, мо той не ги подири!

Но тук се касае за нашето спасение! Ние, всички вярващи, бихме се повдигнали и като едно цяло бихме попитали в един глас, от Създание до Скончание, Третия ангел: ”Ти ли си Четвъртият?” Няма ли да се появи повече Светлина да разясни всички тайни в загадки и намеквания в Словото Божие? Да озари жадните, очакващи светлина души?

Какво трябва да разбираме и чуем чрез литературата на Е.Г.Вайт? Тя само предупреждава, но не озарява за Скончание. Не докладва за Великия съд в правда на Закона и за земните решени съдби. Как приключи Земният съдебен процес и какви са неговите решения. И как Великият Ходатай Христа приключи своята защита пред Трона съдебен и Закона! Как Той самият се оправда от обвинението на Сатана. Как биде строено Неговото войнство и как се оправда и запечата Как? Как Откр.7-ма и 14-та се яви? Как защити един паднал свят, една целокупност земна и Земя, за които се води хилядолетия таз борба? И как ще приложи Своята Правда и кръвната цена за изкупление? Как най-после ще се очисти земното и небесното светилище? И каква е присъдата на Сатана с неговото войнство? И най-после нали борбата се води между живота и смъртта? Как тогава е изчерпателна светлината на Лаодикийския ”пророк”, който тръби, че ”няма земно светилище и Словото е авторитетно и потвърдено”; ”Няма на Земята друга светлина! На мене ми е ясен въпросът за сто четиридесет и четири хиляди! Ние сме това!”?

Наистина човек би се зачудил над тез явления, а колко повече здраво търсещият Истината! Как да няма друго и какви са тез загадки? Как да няма земно светилище, храм на служение чрез могъщото употребление на Височайшия Дух Святи в коронната му мисия на Съдия в приключващия се Земен процес?

Как се явява Генералният Законодател и Съдия в Третия Си Образ на служение като Троица в единство на изпълнение, преминавайки в трифазното си развитие в земното църковно служение, когато Святия Дух се явява в Своя храм, скинията неръкотворна човека? Тъй обрезанието и запечатването на сърдечния храм се изразява в кръщение с огъня от Небето – снетия Дух Святи! Навлиза ли Той в Своя храм, за да заеме Своето място и служение в Светая, реално в ходатайствената си служба?!

Наистина по време на Съда небесен Святия Божи Дух заема реално своето място в храма неръкотворен, след като го е обрязал в юдейство и го е очистил с пролятата на Голгота Христова кръв. И води в ходатайствено служение чрез блюдата златни на почетно употребление, движи ги до мига на Съда велик, влизащ в Светая Светих – Съдебната зала за очистване на небесното светилище.

А това означава, че Христа е изправен пред Съда велик и Закона на правда, пред Съдебния трон с Генералния Законодател и Съдия, за да се оправдае от греха, натоварен Нему, на целия земен свят, като се снема от неговите плещи и се натоварва на Сатана. Тъй Христа се оправдава, а Сатана, обвинен в неправда, се натоварва с греховете на света и неговите присъди се снемат на Земята чрез блюдата на почетно употребление, и се натоварват на осъдените блюда на непочит. Оправдан Христа, в чин ”Ходатай” се явява пред Съдебния трон, за да защити дялото на Личната Си гвардия и чрез Своята Правда да я оправдае. И след това дяло едва, се застъпва за Своята църква и за народа Божий.

Но за всички тез съдби Третият ангел мълчи, той е изчерпал ”своята мисия” като носител на Светлина и мълчи – не отговаря на въпроса. И как ще отговаря на въпроса като сам не приема кръщението от Дух Святи, явил се в чин ”Обрезател”, който чин е бил един цял Нов завет на служение в изпълнение на Спасителния план, във взаимна дейност с Кръвния Войн – кръвта Христова. Който е влизал за очистване храма сърдечен, в огнено кръщение и го е запечатвал за деня на Съда велик, като го е приготвил за едно могъщо духовно служение на Дух Святи, което се води по време на Съда велик.

Това именно действие на Духа Божий и Кръвта Третият ангел приписва на Сатана, и хули проявите на Духа в огнено кръщение говоримите небесни езици, а съсъдите нарича ”друсари”! А това дяло на хула извършил е и самият адвентен ”пророк” Е.Г.Вайт! Той хули действието на Дух Святи, Който е влязъл в храма Си неръкотворен – човешкото сърце! Това е хула против Святия Дух. Но Третият ангел мълчи по този въпрос, той не познава действието на Святия Дух по време на Съда велик, когато прозвучава и Гласът небесен на Съдебната небесна власт на Дух Святи.

Дръзвам да попитам: ”Що значи Дух Святи? Тоз Дух, който ни кръщава с огъня небесен? И как Той действа в храма Свой – сърцето живо, скинията неръкотворна, човека?” Духът, който ни запечатва за деня на изкуплението и ни употребява (Ефес.1:1З, 2:18), чрез когото имаме и достъп при Отца, чрез Него се вграждаме за Божие обиталище (Ефес.2:22). Той е нашият меч (Ефес.6:17). Той ни новоражда и обновява (Ефес.З:5). Нали пак тоз Дух внася кръвта Христова в сърдечния олтар и ни освещава и след това дяло обитава в нас? Как ще бъдем подвижени в сила на Тройната ангелска вест? Нали чрез Святия Божи Дух ни се открива Христа и изявява Себе Си чрез нас?

О, дръзвам да попитам какво значи “няма друга светлина, няма земно светилище”?

Но нали символичната сянка, скинията сянкова на служение изявяваше великото откровение на една могъща неръкотворна скиния, кото ще се осени, озари от Святия Дух свише, Който се явява в телесен вид на гълъб?

В таз именно скиния неръкотворна има храм със светилище на очистение и тоз храм се натовари с нашето беззаконие, с нашите грехове. И чрез скинията неръкотворна – сам Христа Господа Исуса те са внесени в Небето и там ще се очистят, т.е. ще се разреши дялото Христово.

А по Образа и Подобието има светилище и на Земята! Моля, кажете какво гласи предупреждението на апостол Павел? Кой храм е запечатан с Дух Святи? Кой е храмът по образ и подобие на небесния сам Христа, а долу на Земя – неговите предизбрани. Щом е така, то и на Земята има светилище и то е образно и запечатано от Дух Святи до деня на изкуплението!

За тоз ден копнее и ожида Вселената! Моля кажете, водачи Израилеви, кой дух хулите – не е ли Духа Божий Святи? Покажете тогаз Вашия, който мами Божиите стада, защото дрехите ви са оплескани с петна от кръвта им. Не ги мамете повече, но право обяснете, щом вий сте всичко – и трети, и четвърти, дори и Бореца пети?

Ние, вярващите, питаме, моля отговорете, чрез кой дух ще воювате в Духовния Армагедон в деня на разнасяне на Вестта на запечатване? Моля, покажете всеоръжието си духовно! Не знаете, че Дух Святи има обиталище и го осенява в слава Божия, в което и живее! Как тогава четем, или не разбираме що означава: ”Няма земно светилище, няма новозаветно обиталище!“ О, тогава какво следва от това – няма и Дух Святи! Няма и скиния неръкотворна на служение. То означава, че няма новозаветно небесно обиталище, което ще се очисти, ще му се решат съдбите пред небесния Съд велик, пред Закона на правда, пред Трона Съдебен и пред Върховния Законодател и Съдия в изпълнение на приключването на Земния процес – на целокупност земна и на самата планета Земя.

Горе пред Съда небесен е внесена изкупителната Кръв на очистение чрез Господа Исуса Христа. А тя е пролята на Земята, грехът е сред планета Земя! А не се е явил някакъв знак какво е станало горе чрез Съда велики. Там са Книгите на делата, а долу на Земята се води борбата! Христа и Сатана са Борци и са воювали чрез двата духа: духа на добро и духа на зло сред планета Земя. И двамата са Вождове и водят личното си войнство, воювали от създанието на греха и продължили в Две ерни времена сред флора, фауна и човек! Сатана е развявал знамето на смъртта. А Христа е воювал със Знамето на живота в правда.

В Небето, в съдебната Тронна зала, е Законът на правда и Генералният Законодателен, Изпълнителен Лик, чрез Който се явява в приключващи съдби и се увенчава Законът на правда на Дух Святи!

Мигът е върховен и изчерпателен! Процесът е велик, било е време на военно положение! Воювали са с всеоръжието свое: с дух на измама и лъжа, и с дух на Истина и Правда! И актът е на Земята чрез един свят, паднал в заблуда, на когото последно му се решават съдбите – на живота земен и духовен, който Земя изгубва, за да го отново намери земното творение и Земя след първото възкресение във вечно нетление – за тез, които Съдът небесен оправдава чрез Правдата на Христа и ги изкупва чрез Неговата кръвна цена.

Нали писанията Божии свидетелствуват за изкуплението на народа Божий – духовния Трети съдебен Израил? Кой ще ни извести тез съдби, кой ще ни озари по този тъй важен въпрос? Къде са великите обещания на Дух Святи и Неговата реална дейност във великата Му мисия в изпълнение на Спасителния план? Кога ще се яви ”Коринтската църква” и какво означава Коринт.12-та и 14-та глави, и в какъв лик ще се яви тя? Може би ще се яви във вериги тежки, окована от адвентния “пророк” и народ и с епитет от ”друсарка” осмяна чрез едно сковаващо в духовно робство предупреждение: “Пазете се от ”друсарите” или от “езиците”? А къде да зърнем озаряващите лъчи на Ангела, що слиза със слава и светлина голяма от Небето (Откр.18:14)? Къде да чуем Гласа, идещ от Небето, който е Глас на Духа Божий? По кой начин ще се яви, за да устрои пътя на озаряващата Светлина, яркия лъч на зората светла в пробуждащия се ден велик, преди да е настъпил съдбоносният миг на Армагедонската духовна борба и да се чуе Архангелска тръба? Кога ще се яви Ангелът с печата в ръка да обреже ”Духовния Юда” и да го запечата Духа Святи за едно велико употребление? И какъв е печатът на Дух Святи?

Не ще ли узнаем кои са тез запечатани и строени с Вожда Господа Исуса Христа и кога са били те въоръжени, и за кое време се приготвят? (Откр.7 и 14)

А може би не са необходими за Земята? За всичко това мълчи Третият Лаодикийски ангел!

И кои са тия, които ще зърнат тез ярки зари в утрото ранно на едно последно време, озаряващо целокупност земна и Земя?

Да, глас в пустиня! Не отговаря Третият Лаодикийски ангел, защото и сам той не е озарен!

Наистина само ония, които свише са призовани от Небе и са Изтръгнати като главни от огъня, пленници жалки във вериги на сковаващото ги предупреждение на Лаодикия, тези, що са били будни и са приели елея на помазание, духовното обрезание и десет заповеди, над тях е паднала Късната Роса като над прегорели цветя и жадно са я попили! Те в нощ тъмна са чули Гласа на Святия Дух, явил се като тръба над дома Господен, изобличаващ Якова. Те са чули зова ”Излезте, люде Мои“ и са озарени като Пет разумни девици – остатък Лаодикийски, чул гласа на Дух Святи и видял озаряващите лъчи на Ангела на Завета, който се явява в сила и слава голяма, за да озари верните Свои и да ги подготви за великата мисия негова в чин ”Младоженек” и да ги въведе в Сватбата – Съда небесен. Там да ги представи за изпълнение на задачата при прилагане на предупреждението. Но тоз Ангел на Завета е вече в чин ”Четвърти” и е единен с Гласа съдебен. Неговото дяло се развива съвършено самостоятелно! Той е извън всяка църковна стреха, но кога ще го видим или разберем и къде да дирим Святия Дух? Какъв ще бъде белегът негов за невярващия човек? Или кой е последният Върховен Изпълнителен Лик трети по време на Съда велик?!

Какво значи ”Дух Святи“ според изявлението на Третия ангел? Защото Бог е Дух и Истина и поклонниците Негови с Дух и Истина Му се кланят (Йоан 4:24)! Да! Няма как и как ще има, когато Святия Дух действа в храма Си неръкотворен – човешкото сърце за тез, които са Го приели? И кой ще има думата по тоз въпрос? Това е онзи, който е бил озарен свише от Духа Святи, осенил и приготвил храма Си за едно велико духовно служение!

Но ако реално не е опитал действието в кръщение на Святия Дух, тогава той нищо не знае и действа по човешки, и е сковал във веригите на тежко робство предупреждението към Третия лаодикийски ангел, дялото на Святия Дух и го е приписал на Сатана.

И когато се чуе Гласът на Святия Дух ”Излезте, люде Мои”, те ще се озадачат и рекат: ”Как, кога и защо стана това? И защо? Да! Защо?!“ Защото ще е вече много късно – Лаодикия е избълвана и Третият ангел отдавна е паднал в осъждение. Но независимо че съзнава своето положение, то той, ”Третия ангел”, ще охули пак дялото на Ангела в чин ”Четвърти“ и Гласа на Дух Святи и ще ги припише на Сатана! Двойно ще го охули! да! Третият ангел ще оплюе дялото на Четвъртия ангел и Гласа, защото не е вкусил от благодатната струя на живата освежителна Роса в действието на Святия Дух, заел неръкотворната Си скиния човешката горда!

Но Третият ангел ще рече: “Как тъй подмина мен, че дойде при друсарите, беззаконници, които ядат свинско месо?” Но ще му се отговори: “Той не е съдия да съди брат си!“ И не е ли Лаодикия с две крила: Израил, хулител на Дух Святи, а Юда, обрязан народ – в беззаконие? Това е тя, цяла Лаодикия! Независимо, че са били кръстени в Святия Дух, обрязани в духовно юдейство и носят белега за невярващите – незнайния език, те са ставали ”мед що звънти и кимвал що дрънка“! Не се ли покорят на Дух Святи да приемат Закона, те не могат да застанат пред Съда и Закона на правда! Особено, ако не са очистили сърдечния си олтар да се приготвят със Здравната реформа, те не ще се и употребят!

Юда, беззаконникът, като Лаодикийско крило, се избълва и в него ще остане опитността на начатъка на обрезанието духовно с огнената диря като белег за невярващия човек – незнайния език, който в деня на Съда ще ги осъди! Те са приели кръщение при покаяние и са посетени от Святия Дух в обрезание. Но не са се смирили и очистили! Нито на Словото Божие са се покорили. И оскверняват храма със свинска гнусота – духовно беззаконие. Те ще отговарят в съдния ден пред Съда велик и Закона на правда!

Но кой си ти и дръзваш да съдиш брата си и да заемаш Съдийския престол на Законодателя си?

След избълване на хладкостта Лаодикийска от Верния Свидетел, Лаодикия като гола и сляпа при едно разяснение на озаряващия Четвърти ангел в оформление в единство с Гласа, верните ще бъдат изведени по съдби, решени горе в Съда небесен. А хулителите, горди и слепи учители, ще отговарят за човешките души, които са въвлекли в хула против Дух Святи! Но на искрените, тяхната жертва е видяна пред Небето. Жив е Изкупителят им! А за гордите и забогатели, за тях е Откр.З:14, което отговаря пред Съда велик и Закона на правда!

О, колко много би се казало по тоз въпрос, но нека продължи своята разяснителна работа Словото Божие!

Лаодикийското предупреждение се явява и приключва като изпълнение на фалшивия четвърти ангел – фалшивата реформация. Истинската Реформация те оплюха и приписаха на Сатана! А тя е Светлината на лъча златен и могъщо озарение на Ангела четвърти, който е нейният истинен изпълнител, чиято дейност приковаха подобно на Христа отново на Голготския кръст!

Сега хулата и беззаконието се увенчават с тленния венец на осъждение като отхвърлени, избълвани. И въпреки че разбраха своето състояние, пак приписват нетленното дяло на Святия Дух на Сатана. И с това, подобно на Пилат Понтийски, си умиха ръцете: ”невинен съм” Друга Светлина няма, ако се водите по думите на Е.Г.Вайт и им вярвате. “Каквото и да се яви, от Сатана е!“ И с това Лаодикия затваря врата и изпъжда посланниците на Небесния глас – лъч светъл на озарение и подема съдби на хулител (думите на водача Андрей Георгиев са: Сатанинският медиум се яви”), и насъскват стадото невинно, непросветено, водено сляпо от слепец! Но ако биха им се отворили духовните очи, те всички биха видяли триумфа на Сатана чрез Третия ангел, изразен като ръководител на Лаодикийската адвентна църква. “Няма друга светлина, ни друго действие на Дух Святи, освен това, което е у нас!“

О, наистина що е във вас, освен духът на хула, който ви е обладал като нечисти съсъди на хула? Само и само вие да сте, подобно на Стария Израил! И да си увенчаеш хулата и беззаконието, Трети ангеле! Носиш хубава ”светлина“, озаряваща в хулата спрямо белега на Святия Дух – езика ангелски, белег за невярващите!

А как посрещна съсъдът – приемник на Гласа на Съдебната небесна власт, на Дух Святи в изявление на съдебните решения над Земния процес, изявен чрез Малахия 4:5? Нарекохте го Сатанински медиум“. Носиш наистина чудна сила на избълването си, бълвоча си, Ангеле трети.

Но ние, вярващите, искаме да ни изявиш ти, носителю на Тройната ангелска вест с претенции на Четвърти ангел, що значи: ”Ето, Младоженекът иде“, щом си все во все, Ангел четвърти с Пети Борец! Обяснете ни, Лаодикийо, щом сте в чин ”Пет разумни” и сте влезли в сватба с Младоженека Христа! Кое дяло е ”сватбата” и какво сте вечеряли? В какво се състои вечерята? Питаме и ще питаме, и пак ще дойдем и ще питаме: ”Стражо, колко е часът и що ново за деня?” Какво сте донесли от сватбената вечеря, щом в чин ”Пет разумни девици” сте посрещнали Христа в чин ”Младоженек”, а Той ви е въвел в ”сватба” със светилници, пълни с елей?! Моля, какъв беше в тях елеят? Вие знаете каква е била сватбената вечеря! Питаме и ще питаме: ”Стражо, колко е часът? Що ново за деня?” Да! В деня грее лъчът светли на озарение в Могъща светлина, в сила и слава голяма на Четвъртия ангел, слизащ от Небето (Откр.18:1 – 4), в единство с Гласа съдебен на дух Святи, който вие хулите и приписвате на Сатана!

Питаме Лаодикийския трети ангел – страж с претенции и на четвърти, който приключва Земния процес, щом друго няма. Що ново за деня? Що ново от Светая Светих – Съдебната Тронна зала от Съда небесен, Който вече решава Процеса земен? Как и какво ще се реши там за флора, фауна и човека, и планета Земя? Как се разгледаха делата на двамата Борци с двете им войнства, на двата духа: на зло в измами Сатанински, и в Правда и Истина Христови за вечния живот? А най-вече кой е победителят и кой победеният? И как Победителят се увенча с невястата Своя и коя е тя? Без бръчката на беззаконието ли е или с петното на хулата? Кои са сватбарите и гостите? Кой е изхвърленият сватбар без сватбарска дреха?

Не ще отговори Третият ангел, ни фалшивият четвърти, защото той е без сватбарска дреха. А колкото за ”Високият вик”, той си остава ”Среднощният вик”: ”Ето, Младоженекът иде!” Но кого Той въведе в Сватба ще се разбере от това, какво са донесли от сватбената вечеря.

А какво обяснение ще даде Третият ангел и четвъртият фалшив, фалшивата реформация за сто четиридесет и четири хиляди? Това е въоръжението със Светлина, която озарява цялата планета Земя, на редовния Четвърти ангел, слизащ със сила и слава голяма, от която просветва цялата планета Земя!

Колкото до Третия ангел и четвърти фалшив, те са без наред, без въоръжение за борбата, без сватбарска дреха на снагата, поради което и биде изхвърлен вън от сватбата. Лаодикия в чин ”Астин” остана без корона на главата, затова и не се покори на поканата! А сватбената одежда на Лаодикия е оцапана с петната на хулата против Святия Дух от Израил духовен и бръчките на беззаконието на Духовен Юда Това е дялото на Среднощния вик, което разпростря Третият ангел над цялата Земя – беззаконие и хула спрямо дялото на Святия Дух в неговата коронна мисия на Съдия! А Третият ангел го приписа на Сатана!

О, хубав Висок вик, чрез който тръбиш, Ангеле трети, и ти, четвърти фалшив, с литературата си, вмъкнал в Спасителния план дати и печати! О, неверни слуго, стражо, който се опиваше в беззаконие и хула! И толкова се възгордя, че ослепя и не видя, че си гол и окаян сиромах! Облечен в силата на Сатана, хулиш дялото велико на Дух Святи в чин ”Ангел четвърти”, единен с Гласа на Святия Дух (Откр.7:14, 18:1-4), дялото на Даниил 12-та гл. Наистина не чу Гласа, ни видя колко е часът, защото беше сляп в своето високомерие! И в чин ”Пет неразумни” без елей в светилника си, ти остана вън от вратата на сватбата да дремеш! Ти изобщо не знаеш кое е ”Сватбата” и как ще си вкусил от сватбената вечеря, че да донесеш и на другите! Ти не беше верен и буден страж! Ти не видя, не усети как заръмя Късната Роса, как заваляха и се изсипаха с ведра благословенията над Пет разумни в чин ”3латни блюда“ на почит в удостоение велико свише на Небеса, и въведени бяха в Сватба, въоръжени с бялата сватбарска руба, озарени от златния лъч и обсипани с брилянтните Късни Роси!

Но с явяването си той, Ангелът четвърти и Борецът в чин ”Младоженек” и ”Крадец”, ти отне правото да служиш Богу и чрез светлия лъч на Светлината обвърза първия Си сноп от първите Си начатки и го подвижи в свещени съдби пред Небето, пред Съда велик. Те са личните трудове на Христа чрез силата на Дух Святи и ги запечата с тройния си печат! Това са тия, които хулиш ти!

Тъй се реши съдбата на Всемирната църква и се облече с висона бял без бръчката на беззаконието и петна от хули спрямо белега и дейността на дух Святи! Тъй й се реши съдбата от съда велик пред Трона съдебен със Закон на правда в решение на могъщите дела Христови, в подвига Му велик на воювание в Правда и Истина!

А Третият ангел в чин Страж Лаодикийски” е отдавна ослепял, нищо не е видял, ни една съдебна сцена не е съзрял, ни един акт съдебен не е чул от приключващите се земни съдби и църковни, извършени чрез Съд небесен велик!

Защо е така? Защото Третият Лаодикийски ангел е обезумял и действието на Святия Дух в приключващи съдебни съдби е приписал на Сатана. И се е явил като най-голям хулител!

Но сега е вече зазорено, в ден светли обявено и се носи химнът на хваление в победоносна хвала. Чува се тропот на копита златни, ронещи златни искри, от Войството лично на Христа! Но сляп е и не ги вижда Третият Лаодикийски ангел, нито е разбрал кога и как са се строили и явили сред планета Земя! И чуват как птичките пеят в простора син и ухание от райска роза се носи в небесна шир.

Но какво е това, той нищо не разбра, юга и как се освежиха тез цветя?!

И сега, в тоз миг на съдбата, чува се: “Стражо, стражо, колко е часът?“ Но ехото безплодно отлетява, а той, Трети ангел, се прозява и чувства лъха на пролетта, и ехото долавя от целокупност земна в единство на хвала пред Небеса, но не разбра защо е това Защото ослепя и не видя лъча златен на озарение, озарил тез всички земни съдби. А верният Господарски слуга получи всичките десет таланта като въоръжение, но извън Лаодикийската стреха.

Третият ангел чака сила на Вестта, разделена в две църковни общества, която му се отне в чин ”Таланти”, и верният слуга се въоръжи с десет заповеди и Дух Святи! И двата отдела в един съедини! И Третият ангел е въоръжен, но със силата на хула и беззаконие и е забравил, че Бог е дух и Истина и които му се кланят, с дух и Истина трябва да Му се покланят”! (Йоан 4:24). А той ги хули в слепотата си!

Тъй и сега Бог готви един духовен народ, обрязан в Дух Святи, кръстен с огненото кръщение, с белега на езика на уста за свидетелство на невярващия свят, за да бъде олтар свят на служение в храма на Дух Святи, Който ги подвижва свидетелствено. Те са духовни юдеи и те ще срещнат Царя си и Господаря си, Вожда свой в облаците при неговото славно явление!

Но Израил духовен не разумя и хулеше същината на дялото на Дух Святи! Лаодикийският трети ангел не разбра върховната мисия на дух Святи и забогатя много, но в хула против дух Святи! И ослепя, не видя светлия вечен ден за вечността, озарен свише от Небе, лъча светъл на зората, който озаряваше Земята. И хули обещания Утешител – Дух Святи, Който запечатваше неръкотворния Си храм в служение за деня на великия Съд Божий, когато щеше да навлезе в изкупление! Сляп и гол не чу, не видя! И наново представи в изпълнение съдбите на Стария Израил и продължи да чака ”Месия”! А Лаодикия очаква силата на Вестта осакатена, за да я разнесе! И да обяви пред земния свят, че тоз Дух Святи не е Божий! И особено подчертаваше за първото оросение на Петдесятните, духовно обрязаните юдеи, които проявяваха сила на действие в духовно употребление за едно велико дяло на приготовление, водещо в спасение и изкупление. Старият Израил се отрече от Месия – Господа Исуса Христа, а Лаодикия – адвентистите счетоха за нищожна Кръвта пролята на Новия завет, в единство на Дух Святи, в съвместната им дейност за очистване храма на Дух Святи в чин ”Обрезател” .

Духовният новозаветен Израил зае позиция на Съдия и успя да оплюе с хули всичките им взаимни действия (на Кръв и Дух Святи) на скъпоценната пролята на Голгота кръв за очистване храма и обрязване на сърдечния олтар!

Забележка: При огненото духовно кръщение Святия Дух не може да влезе в храма без кръвната цена, която очиства сърдечния храм в скинията неръкотворна на Дух Святи при запечатването. Затова каещият се грешник при кръщение призовава кръвта Христова за очистване на храма! Тоз именно процес е най-много охулен от адвентистите. А при кръщението, когато идва голяма сила, може да реагира и плътта. И поради това явление те (адвентистите) ги нарекоха ”друсари“.

Наистина, истина е това, че както Христа горе в Небе влиза със своята кръвна цена, за да очисти и изкупи своето стежание – без кръв не е възможно това – така и долу на Земята, сянката церемониална с хилядите й жертви показваше векове наред, че без кръв не е възможно очистване от грях, особено в годишния цикъл на очистение; и в Небе, и на Земя, не е възможно да се влезе в олтара на служение (случая с двамата Ааронови сина), за да бъде запечатан той за изкупление! духовният Израил оплю и охули това съвместно действие на Святия Дух и на Кръвния Войн, кръвта Христова! И забравя, че без кръв няма прошка и очистение! Минаха хилядолетия и Стар Израил плати дан за своя грях чрез поколенията си. Но още чака Месия да се яви по негова преценка. А Третият ангел – Адвентен чака сила на Дух Святи, която той сам отрече и похули, подобно дялото на Стар Израил. (Но трепва от звука на тръбача: ”Стражо, стражо, що ново за деня?”) Жалко, слепотата, в която е изпаднал, не му позволи да види колко е часът и новото за деня и да даде точен отговор! Той дори не видя, че не е вече на стражевия пост! Попипва се, гол лежи в пещерата си деноминацията си във времето на ”Илия”.

Но чува ехо в зора да отговаря: ”Нов страж се е явил и тръби!” Дава ответ на запитващите го, отговаряше сред планета Земя! Ангелът трети недоумяваше: нали той очакваше да даде знак. Да! Екнала тръба надлъж и шир сред Земя, обсипана с цветя огнени в ярките багри на дъгата, в одежда свещена на ултралила! И ехото отглася: ”Да! Да!“ Яви се в сила и Мощ небесна в чина си реален, Ангелът четвърти единен с Гласа съдебен и оповестява явлението си и запитва слугата си верен със силен глас: ”Стражо, стражо, що ново за деня?” Ден е вече, светла зора се зазори и Съдът небесен с глас тръбен над планета Земя се яви!

О, чудо и знамение! Тръпка полази снагата на Трети ангел избълван страж. Новият страж се яви извън неговата стреха; той буден беше и бдеше, и чу гласа сетен на ответа: милост небесна чрез стража нови на съдбите, окрилян от могъщия Ангел четвърти на Завета нов, облян в сила и слава голяма на озарение! Съдът небесен приключваше в Небеса; разрешени са на всички делата. А на Победителя – Господа Исуса Христа венец на слава украси Му святата глава!

Долу, сред планета Земя, в олтара на служение, в храма неръкотворен на Дух Святи като всемирна неръкотворна съдба пламти огънят жарът на единство от всички оправдани съдби! А в стана, дялото всемирно на Бога, песен Мойсеева се запя от устните святи на Личните войнства на Христа, хвалещи Всевишния Творец и Вожда си Господа Исуса Христа! На глава им ореол сияен блести, на чела им лъв и сияйна звезда свети. В ръка им свещена тръба стои, те чакат знак да се даде от близнак. И в удостоение да затръбят и се чуе Глас съдебен на победа на дух Святи! Те в пълнота са въоръжени, над Юда духовен е свише благословение! Всички са обрязани в уста, кънти езикът небесен в хвала.

Сред тях е ковчегът на Завета – съдебните решения в ответ на Всемирната църковна вест! Те сватбари са Христови, били са на Сватбата с Христа като Вожд техен и Канара. Те, факли озарителни, поели пътя над планета Земя, да я озарят за вечността. И чу Ангелът трети Лаодикийски глас да тръби, но не разумя мъдростта Творцува над дялото свое! И лъч светъл озари, но Ангелът трети е сляп и не го съзря, нито разбра великото увенчание в победата съдебна, в милост небесна над планета Земя! О, той не позна кога е изгряла Зорницата в зора, юга е оросена лехата с Късната Роса! Кога се яви Ангелът на Светлината в пълна Мощ на съдбата и е озарил стража нов сред Земята.

Той чу само едно: своята присъда, но пак продължи без Христа.

А Ангелът на Завета развя своите Знамена на правда за вечността чрез вяра в кръвта на Христа. Наистина навеки Лаодикия се избълва от Верния Свидетел и нейната гордост, непокорство и слепота в чин Астин“! Църквата със съдебно решени дела в чина ”Естир” грабна венеца на победата чрез своята съдба, живото й сърце, което будно бе, бдя и чу Гласа на Жениха свой за съдба!

Наистина чудни и неизследими са пътищата Божии!

И Третият ангел разбра тогаз, че и на Земята има светилище, скиния неръкотворна, осенена от Дух Святи, което е било очистено, оправдано и за него е дадена цената на кръвта на Христа. Подобно на крадец се е явил сам Ангелът на Завета (Откр.18:1-4), в чин ”Малко Даниилово” е възкресил всички блюда на почетно употребление, свои съдби чрез блюдата златни и в чин ”Пет разумни” ги е с елей въоръжил и пред Съда велик ги е представил като живи духовни съдби. Строил е Войнството си, Личната гвардия своя! Амин! И я е въоръжил с Дух Святи и десет заповеди за великия поход на оповестение, земно озарение! В сила и Мощ да озарят планета Земя! И те са факлоносци, озарители! Тъй се яви църковната съдба чрез живото си сърце без бръчка и петно!

”Коя е тази, що занича като зората, красива като Луната, чиста като Слънцето, страшна като Войнство с хоругви?“ (Песен на песните 6:10).

”Коя е тая, що възлиза от пустинята, подпряла се на Възлюбения си? Аз те събудих под ябълката. Там те роди майка ти! Там те роди родителката ти. Положи ме като печат на сърцето си, като печат на мишцата си.“ (Песен на песните 8:5,6.) И 8-ми стих: ”Ние имаме малка сестра и няма съсци. Що ще направиш на сестра си в деня, в който стане реч за нея?” А 9-ят стих отговаря: ”Ако е стена, ще съградим на нея сребърен твърдел! Ако е двер, ще я обвържем с кедрови дъски!” И тя сама отговаря: ”Аз съм стена и съсците ми като стълбове!”

Стана ясно на Третия ангел, че Словото на Песен на песните се е изпълнило. И ако Лаодикия – майката съвсем е забравила своето задължение, то сърцето е било будно, а това е остатъкът Божий!

Но нека се надяваме, че верните от Лаодикия ще чуят Гласа на покана в ден като стане дума, ще чуят Вестта: ”Излезте, люде Мои”, ще излязат и ще се спасят.

По този въпрос има много да се каже и да се докаже, но нека Святия Дух извърши своето тъй велико дяло! И в деня, в който ще се чуе официално Гласът съдебен и се съзре лъчът сияен на озарение, тогава не ще е необходимо да се представят доказателства и уверения и за препирни място няма в туй дяло на Святия Дух в чин ”Малко духовно възкресение”, по чин ”Даниилово”! Амин!

Молитствам това Слово да стигне до верните и ги събуди! Амин!

13.02.1960 г.