Третият ангел. Бог Отец, Син и Дух Святи – Троица свята, изявена в три времена над планета Земя

bible, book, light bulb

В сътворението на човека Творческата Мощ на Твореца се изяви в Тройния Образ на единство – Троица свята!

При сътворението ”Земята беше пуста и неустроена и дух Божий се движеше над водата” (Битие 1:2-27). И Бог сътвори човека по Своя Образ, по Божия Образ го създаде, мъжки и женски пол ги създаде.

След съгрешението в Рая Бог сам подири Адам и Ева (Битие 3:9). ”И рече му: ”Де си?“ А ответът на човека Адам бе: ”Чух Гласа Ти в градината и уплаших се, защото съм гол и се скрих!”

Грехът, който човекът стори като наруши Божията заповед, предизвика страх плътски от присъствието Божие.

Бог знаеше за съгрешението на човека и въпреки това Той го подири. Необходима ли беше тази среща между Бога и човека и защо Бог потърси сам човека? Нима за Твореца не бе в сила заповедта: който ден ядете, ще умрете”? Наистина необходимо бе, щото Бог Всемогъщ, Творецът на живота да се срещне лице с лице със съгрешилия човек, за да изрече присъдата, съдебното решение над греха!

Дялото на Всемогъщия Създател се изявяваше над Своята творба в Своя Троен Образ: Създател, Създание и Съдия! И това всемогъщо изявление на Троицата стана след грехопадението на творческото създание, в изявление на присъдата над греха, когато Духът Божий се откри чрез глас на човека в чин ”Съдия“.

Бог Отец чрез Глас небесен ръководеше действието Ноево в строежа на ”кораба на спасението” и неговото въоръжение като едно велико дяло на избавление на праведните от страшния Съд наказанието след съдебното решение!

Троицата свята се изявява в единство в Сътворението, но и в действие на Устройствения макетен план, поотделно сам Духът Божий се носеше над водата.

При явяване на греха Бог сам изрече присъдата над нарушението на заповедта. А Съдът навлезе в приложение на присъдата.

При формиране спасителното дяло чрез Ноя в чин ”Ковчег Ноев“ се изявяваше самостоятелно Съдията – Гласът съдебен в едно велико ръководство за избавление и спасение чрез един Ноев ковчег като дяло, носещо пълнотата на Божията съдба, а именно числеността на спасяемите – числото седем, което сочеше на скончаещия Седми период църковен в новозаветно изпълнение на Плана спасителен. В този именно период седми Макетният план на спасение чрез дялото на Ноя се покрива със Същината реална на дялото в чин ”Съдебно Даниилово” и се открива един реален духовен изход на оправданите от Съда велики.

От Създание до Скончание – Потопа, ясно различаваме в действие и изявление Господ Бог – Отца и Сина в действие на Творческа Мощ и Глас на ръководене. А при Ноя откриваме в действие съдебно Дух Святи, изявяващ се в чин ”Съдия” чрез Глас съдебен.

След приключване дялото на Макетния план с Ноя и Потопа, Бог Отец подема сам действие в разгръщане на Плана спасителен в едно ново време, с нови съсъди на употребление. Бог призова Авраама и разгърна в планово изпълнение заветните обещания във велики изявления на един народ сяжков, който сам Бог въведе в служение.

Сам Бог Отец се изявяваше и изискваше служение от народа, призван в сянковото изпълнение на Плана, но в това свое дяло. Той употребяваше ангели, небесни посланици – пророци! И Божието предузнание в реално изпълнение падна над Авраама, Исака, Якова.

В развоя на Сянковия план на спасение чрез Ангел Господен се яви Бог на Мойсея и поведе в изхода велик народа избран чрез свещенодействието на Аарона, в действие на сила могъща по план в знамения и чудеса!

А чрез личността и служението на Мойсея Господ Бог се изяви в ходатайствена служба между Бога Отца и фараона и показа реално борбата със Сатана – фараона при изхода от робството на греха. Но чрез служението свещенодейно на Аарона действаше Първосвещеният чин на Христа, който по-късно в чин “Месия” – Христа стъпи в длъжността си свещенодейна и поведе Сянката в един велик духовен изход, за да яви зазоряването на светлия ден – Новозаветната същина, когато сам Христа в чина Си на Спасител, Месия изявява Втория Творчески Лик, за да повтори със сила и власт небесна знаменията и чудесата.

Ако насочим погледа си към Синай, откриваме Третия Творчески Лик чрез Мойсея в чин ”Законодател” на Закон на правда! На Синай Бог се изяви над своя първи народ Израил и го постави под Закона на правда, пред който щеше да отговаря в деня на Съда.

Синай, Законът, сочеше на Съда велик в Скончание.

А в изхода духовен от сянковото церемониално служение със жертвоприношение се яви сам Господ Исус Христос в чин ”Месия”, за да изпълни обещанието Творцуво и Свое като свещен дълг на Голгота и в чин ”Жертва свята, пасхална”, Агнец Пасхален откриваше пътя на Новия завет чрез Война Кръвен – символа заветен в чин ”Първосвещен”, който щеше да обиколи планета Земя.

От явлението на Месия, Христа, имаме реално действие на Втория Творчески Лик в лично самостоятелно изпълнение на небесно служебно изявление като личност на Творческа Мощ в реално земно служение!

Но след разпятие и възкресение от великия ден на Петдесятница Христа се явява в небесните селения и заема реалната Си длъжност според жертвеното изпълнение като съвършен в Правда Ходатай пред Закона на правда, да моли спасение на целокупното земно творение от три пояса земни – флора, фауна и човек и за самата планета Земя.

Христовото ходатайствено служение включваше цялото земно селение. В своето небесно служение Той застава пред Синай, подобно на Мойсея, пред Съда велик със Закон на правда – жертва на омилостивение (Голгота – Христа)!

А за изпълнение на земното, новозаветно служение изпрати в реално изявление на действие Духа Святи – Третия Творчески Лик, Който имаше святото предназначение да устрои пътя на изход велик в служение по строг План на действие и да създаде условия за едно велико служение в чин свещен и първосвещен, което да се яви пред Генералния Законодателен Лик велик в Правда законна!

Но едва в скончание на дните Дух Святи щеше да се яви в самостоятелния Си чин ”Съдия” – Трети Творчески Лик над планета Земя!

А в новозаветното изпълнение на свещено служение Святия Дух в единодействие с Война Кръвен – Христовата кръв на изкупление се явява в чин ”Обрезател” във взаимно изпълнение на служение, очистват сърдечния храм на служение и в единство Синай и Голгота – кръвната жертва, застанала пред Закона на правда, умива, очиства олтара сърдечен, храма на дух Святи и го приготвя за едно духовно служение като блюдо на почетно употребление.

Както Христа остави своя велик принос на жертва – кръвта на изкупление в чин ”Кръвен Войн“ сред планета Земя в действие сред народи и племена от езици и колена, тъй в Скончание Дух Святи в чин ”Генерален Съдия” ще действа чрез Гласа съдебен сред Земя!

Изявена е Троицата свята: Бог Отец, Синът и Дух Святи – три велики личности в действие. При изпълнение Плана на спасение в самостоятелно изявление Бог Отец се изяви в първозаветно изпълнение чрез ангели небесни в служение. Господ Исус Христос – в новозаветно служение чрез жеста Си кръвен жертва на омилостивение. А във времето на Съда велик над цялата планета Земя се явява дух Святи в чин ”Съдебен” чрез Гласа съдебен и ръководи дялото на изкупление! Пред Съда велик се явяват трите Образа на Троицата свята в самостоятелно действие. Затова Бог Отец, Син и Дух Святи се явяват в три самостоятелни образа в Три ерни времена на действие при изпълнение Плана на спасение!

Мнозина ще запитат: Кой е Бог и Кой е Христа? И защо се явяват като Троица пресвята – не е ли Христа земен човек? И най-важният въпрос стои пред човечеството – отделни личности ли са те или една личност, явена в три образа на чинове небесни и земни? Бог Отец, Син и Дух Святи – Троица пресвята, неразривно свързана помежду Си! Бог Отец е изявен като Творец на Вселена, Всемир, Небе, Земя.

Но при съставяне на Устройствения земен план едновременно вземат участие и трите личности на Троицата! Ясно става, че и Тримата са Творци вселенни, всемирни. Бог Отец е вечен, но изявен чрез Втория Си Образ – Сина Божий, действащ над планета Земя. Ние Ги откриваме в Едемската градина, създадена в чин ”Рай” земен – дом Божий в една велика хармония на Творческа мъдрост в сътворяване на условия за добруване на човека. Тук ние Ги срещаме изявени Трите Образа чрез Втория, поставен сред флората на Рая – Дома Божий, в нейния уредбен, устройствен план.

Тук, в Рая, се срещаме с Дървото на познание – Бог Отец в чин ”Законодател”. И чрез флора изявен и Вторият Образ – Дървото на живота – Христа, Синът Божий. А от Престола на Бога струеше Реката на живота – живата вода на освежение за следващите поколения. Тук човекът, създаден по Образ и Подобие Божие се явява във Втория Творчески Образ на великото могъщество Божие, изявено в съвършенство сред Рая (човек).

Но след инцидента на измама в Рая, явява се падналият ангел, който се открива чрез втория си образ – звяра – змията. Поради голямата неправда, предизвикан е Съд Божий, който се открива в изричане на Обвинителен акт. И така се срещаме вече с чиновете на Всемогъщия Законодател и Съдия – сам Твореца Бог Отец, изявен в Правда над злото – греха. След осъждението и клетвата следва изгонването от Рая. Тогава се явява и Третият духовен Образ – Дух Святи в чин ”Меч въртящи” пред райските врата – Словото на живота като Слово на Истината.

В райската градина човекът се среща с Трите Образа, неразривни в Своята велика дейност като Създатели, Законодатели и Пазители на Истината. Но най-важната от всички Творчески изяви е законодателството, изявена в Закон морален, даден още в Рая на първата двойка човешка, а сред градината – Домът Божий – Първият Образ на Църквата Божия със Закон морален сред нея. Но след грехопадението – нарушението на Закона и изгонването на човека сред Земята на свобода, Троицата свята не оставя човека. Тя пак се явява в единодействие чрез Трите Си Образа на чинове в начналата вече борба между доброто и злото сред планета Земя. И се издигат двата олтара на Каин и Авел, представили духовната борба между Бога и Сатана за крайна победа. В първородния син на (съгрешилия) Адам ние откриваме първородния, сътворен син на Бога, и в поведението Каиново се подчертава характерът на Люцифер – падналия от Небето ангел, който бе въстанал в борба с Правдата и Истината на Бога Отца, с Единородния Син Божий Господа Исуса Христа в чин ”Авел”, изявен с мисията си на жертвен Агнец сред планета Земя.

И ето, Третият Образ се явява чрез Авеля и показва Христовата велика служба сред Земята – Пастир на стадата от народи и племена. Авел открива чина свещен на олтара чрез приноса на жертвата своя Агнеца пасхален. А Каин, чрез него падналият Сатана, земеделец без право на свещено служение – той няма свещен чин. Поради неправдата, в стремежа му да изяви себе си в свещено служение, той не принася принос като полагаема част на Правдата Божия, а принася плодове на Земята – земни, плътски. Каин, чрез него падналият вече в грях херувим Люцифер, си присвои свещения чин, но неуспехът му бе явен. Сатана чрез Каина посяга на чина ”Пастир на стадата”. Авел, изявил Третия Образ на Господа Исуса Христа като жертвен Агнец, сам застанал в чина Си Свещен чрез жеста на жертвената кръв, посочи на Христовата жертва, дадена за изкупление на цялата Земя, принесени чрез олтарно служение. Каин се яви в чин ”Образ трети“ на Сатана като убиец посегател, който проля кръвта на Христа чрез първия син на Адама, посочил на първия Божий род – Стария Израил.

При срещата на Бога с човека след грехопадението, станало сред Рая, Съдът изрича съдби над човека, звяра и Земята. Това е първата Божия среща с човека след неговото падение. Второто явление Божие е при повика на кръвта на Авеля, която вика от Земята, пролята от брата Каина. Отново се явява съдба: обявява се Съд над злото, греха и над неговия създател, явен от третия образ на Сатана – братоубиец.

При тази сцена сред Земята Бог Отец се явява в Трети Образ на Съдия над духа на злото. Защото Бог е дух и Истина! Ето как и трите чина на Троицата са изявени в три образа. Но те действат самостоятелно в изпълнение на съставения Спасителен план.

И Сатана се изявява в три образа на действие в духовната борба. Сред Рая чрез звяра, змията, той се открива като законопрестъпник. Извън Рая, сред Земята, той е посегател – убиец на живота чрез третия си образ – греха, смъртта.

Троицата е изявена в Троен Образ на действие: в сътворение, устройство и изявление. Активно взима участие чрез свои чинове във водещата се борба между живота и смъртта. Троицата свята се изявява и в самостоятелни Лица в реалния живот в приложение на чиновете, действащи в изпълнение на Спасителния план сред Божието създание. Той се изявява в:

1. Първо време – Макетен план на бита земен, човешки, греха смъртта; осъждение и спасение от потопните води чрез Ноевия ковчег на спасение. Следват две неразривно свързани времена, сляти чрез потопа в Завет първи.

В това време действа Първият Образ на Троицата – Той и Заветът сянков със Законодателя и Съдията на Вселената.

2. Второто време се явява като покритие на Сянката в явена реална Същина – нов, Втори завет в изявен Втори Образ на Троицата в самостоятелно действие в чин ”Пасхален Агнец“ жертва за изкуплението земно. Пред Синай се яви Голгота – кръстът, Христовата жертва, пролятата кръв Христова от Сатана, употребил чина сянков на свещенодействие от първия народ Божий, Стар Израил. Тоз сянков народ бе реално предупреждаван чрез Божия пророчески атрибут за идването на Месия – Спасителя на света. Но народът сянков, Израил стар, не прие с вяра предупреждението и разпна очаквания от него Месия в чин ”Агне пасхално” – Втория Образ на Троицата в действие чрез човека, в чин ”Исуса Христа”.

Във Второто време новозаветно Вторият Образ на Троицата в чин ”Син Божий“ се явява в самостоятелна дейност в чин ”Христа, пасхален Агнец”, жертва за изкупване на вината човешка от Земята.

В Първото време на грехопадение в чин ”Макетен план“ земен се яви грехът сред Рая, посочил на Дома Божий и Църквата, която ще наруши Закона Божий. Но грехът прие смъртта – осъждението свое сред Земя. Успоредно с това яви се План на изкупление с цена на изкупване вината на разкаянието. Но над греха стои Съдът в приложение чрез Потопа, посочил на седем язви в Скончание над осъдения свят.

Ковчегът на Ной посочи дялото на изкупление в изход от потопните осъдени води и се покрива с дялото на Ангела четвърти и Пети Борец.

Във Второто време се явява Вторият Образ на жертвата изкупителна – жеста Христов, Кръвният Войн в чин ”Първосвещен заветен подвиг“ и навлиза в съвместна дейност със Святия Дух – на Обрезател, а кръвта – Очистител на сърдечния олтар в човека и Изкупител на Земя с трите й пояса земни творения. Точно на деня на Петдесятница в новозаветно изпълнение се яви знамението и чудото на взаимодействието между Кръвния Войн и Дух Святи и продължи подготовка на втория духовен народ Божий да изгради храм на дух Святи за духовно употребление на човека. Тук, в сърдечния олтар, се срещат: Голгота – жертвата изкупителна, застава пред Синай – Закона на правда и се изявява Вторият Образ в единство с Третия Образ на Троицата в действие, да подготви народа Божий юдин, за да го яви пред Съда небесен велик!

(Откровение Йоаново се покрива с Макетния план и Съда Божий.)

Тогава Дух Святи – Третият Образ на Троицата се явява в чин ”Генерален Съдия”, единен с Първия Образ на Отца – Законодател и Съдия в единодействие със Съда велик, за да приключат Земния процес на планета Земя с трите й пояса.

В образи на чинове се явяват в действие във времена и векове и трите Творчески Образа на Троицата.

До кръста – Голгота чрез Сянката се явяваше приносът Христов от ръката на сянковия свещеник – Израил стар.

Във Втория заветен период е действал дух Святи чрез пророческия атрибут. А във време на Съда в генерален чин ”Съдия” пред Закона на правда се явяват в едно единство Първият и Трети Образ. Вторият остава като Ходатай между народа Божий и Отца Съда. Святия Дух в Първия заветен период е подвижвал и Царския чин свещен – Давид и Соломон. Във Втория завет от деня на Петдесятница не може кръвта да действа самостоятелно в чин ”Очистител”, ако Святия Дух взаимно не обреже храма на Дух Святи за велико духовно употребление. И още, Старият сянков Израил не получи таз върховна духовна милост Той носеше Сянката – плътско обрезание и посочи на реалната Същина. Израил стар бе с каменно сърце – скрижалите с десет заповеди от Моралния закон.

В новия, Втори завет вече се явява Дух Святи като Обрезател и запечатващ олтара, храма сърдечен в юдейство. Тази храмова дейност принадлежи само на Дух Святи с реалния белег – езика незнаен на дейността си. Затова във времето на Съда велики Святия Дух е Генерален чин на Третия Образ в действие чрез Словото Божие. Затова Бог Отец, Син и Дух Святи се наричат Троица, неразривно свързана в действие Божествено, изявено в Три велики Образа: Творец, Законодател и Съдия, и Изкупител чрез жертвата пасхална на Христа. Затова са непроменими и в трите времена на действие.

В скончание на времето започва действие на изпълняващи се съдби чрез Тройния Образ в победи небесни! Затова е необходимо сериозно познание на Словото Божие и особено разбиране на великото дяло на Ангела четвърти, единен с Гласа – дяло на могъща съдба, което се явява със сила и власт голяма да озари цялата Земя!

Необходимо е човек да го разбере и вземе решение за правилно действие. Това е дяло на живия Бог! Процесът на земната история приключва и време за губене няма. Вестта църковна е сетно запечатваща земните съдби и последно умоляваща верните Божии души. Друго дяло Божие не ще има, друга Вест не се очаква!

А грешката на весталката Вайт за идващия Ангел четвърти е, че тя се отклони много от познанието небесно за това дяло на Ангела четвърти и Гласа – Пети Борец. Тя не го е разбрала добре. Това дяло идва като велика Божия съдба, то е самостоятелно по действие и служение и само поема светилника на двете Заветни светлини от избълваната Лаодикия, и продължава самостоятелно. Лаодикия повтори греха на Стария Израил, който не прие Месия, а Го разпна. Лаодикия не прие кръвта на изкупление и духовно обрезание в дяло на Дух Святи с реалния му белег на незнаен език и повтори грешката на Израиля – причина за нейното избълване и че не беше готова да влезе с Христа в Съдебната зала.

Това е Словото, което говори за падналата Давидова скиния, която отново се издига, сгражда, но само чрез действието и силата на Святия Божи дух във време на Съда небесен велик. Това е велико дяло на пресвятата Троица! Амин!

Старият Израил като Сянка посочи на Същината. Но той посочи и деянието свое в чин ”Стар Израил”, дялото, което щеше да извърши пред Небесата.

Затова дялото на Новия завет е дяло на Дух Святи, действащ в обрезание на юдейство, от което коляно – Юдино е и Вождът юдин Христа.

Затова весталката Е. Вайт е изпратена от Бога за употребление и формиране дялото на Третия ангел, но е допуснала много грешки, с които сама тя е заблудила себе си и народа Божий – Духовния Израил.

Затова в Седмия период църковен, Лаодикийски, народът Божий се обърква в своето духовно служение и се яви като прозелит, и не прие пролятата кръв на Новия завет, в капките на която се умива. Тя влиза чрез Дух Святи в храма сърдечен неръкотворен за очистение, Дух Святи го обрязва като новозаветен храм в действие на юдейство и го запечатва до деня на Съда велик. С отхвърлянето на това велико дяло на Духа Святи те се поругаха с пролятата Христова кръв и отрекоха действието на Дух Святи. Те не приеха кръвта – новозаветна цена, изкупваща вината на грешника по време на Съда. Затова Духовният Израил е народ Божий и по милост се спасява, когато бъде озарен, но не ще бъде победен в това велико дяло на ръководство – дялото на Святия Дух го поема, сам Вождът юдин Господа Исуса Христа в чин ”Юдин Вожд“. Дялото на Ангела четвърти, единен с Гласа (Откр. 18:1-4) иде да повдигне изпуснатия светилник на озаряваща Светлина от ръката на падналия Трети ангел и да го въведе в храма на дух Святи в издигнатата скиния Давидова – човешкото сърце. Затова храмът на Дух Святи е с олтар на служение, в който царува Святия Дух и употребява съсъдите свои на почетна употреба.

Дялото на Ангела четвърти, единен с Гласа съдебен на Съдебната духовна власт, в чин ”Пети Борец”, е самостоятелно оформление и се нарича ”сърце църковно” на Църквата със съдебно всемирно решени съдби. И това сърце църковно се състои от чинове небесни: ”Свещен”, ”Първосвещен” и ”Пророчески атрибут съдебен”. Защото едва сега чрез Съдебния глас небесен се строява Личната Христова гвардия и е действала самостоятелно в Новозаветно време. А сега, в скончание, се решиха съдбите им. И те се строиха реално.

Ангелът четвърти е неразривно свързан с Гласа – първо се явява Гласът, Глашатаят и призовава Десет девици според притчата и тогава оформя дялото на Ангела четвърти. Дялото е самостоятелно в ръководство чрез Гласа на Святия Дух и има ли дял с избълвания Трети ангел, освен да извежда Божия остатък?!

(Това е голямата грешка на Вайт! Тя сля дялото на падналия Трети ангел с това на озаряващия Земята Четвърти ангел.)

Това Слово има огромна просветителна сила за непросветените и невежи души и за Третия духовен Израил. Амин!