Рахил – новозаветната църква

  • Но в живота чрез Яков с двете жени – Лия и Рахил се даде едно цяло единство на Исаковия род чрез сина му Якова и двете слугини. Те показаха с живота си четирите времена или две наложници сянка на две законни, в които воюва Дух Свети  157/ 13
  • Лия, Яковова жена, чрез дела в живота си посочи оплождението на първата църковна съдба и нейната награда сред Земята. А Рахил – любима на Якова – се яви със съдбите на втората църковна съдба. Лия се изнури, а Рахил – безплодна се оплоди с две съдби – Йосиф и Вениамин. Тъй Агар, посочила Синай, и Сара – Голгота, родиха си чадата. Агар роди Исмаил, посочил на Стар Израил, а Сара роди Исака, посочил по съдби Христа. Лия – първородна Лаванова дъщеря посочи на първата църковна съдба, а Рахил – втората дъщеря посочи на Новозаветната църковна съдба.
  • Втората – Рахил, любимата Яковова жена, сочи на ”втората Христова църква”, на Същината, сочеща на Лаодикия, която не забрави идолите на бащата, които Яков отхвърли, с което посочи на Христа. “Идолите“ поставиха служението на ”буквата“. Затова я постигна клетвата Яковова спрямо отхвърлените идоли. Клетвата, изречена от Яков – Израил заради Христа и Рахил умря. Тя не последва Якова в пътя на живота му. Рахил посочи на Лаодикия, която се ”избълва” из устата на Верния свидетел. И Христа (Яков) прие в едно единство всичките дванадесет синове (племена) след смъртта на Рахил, т.е. след избълването на Лаодикия.
  • Рахил, която бе безплодна, се оплоди с две рожби – закона и Духа – Църквата новозаветна чрез двойния дял от два завета – десет заповеди и Дух Святи.
  • Чрез двете си жени Яков посочи на дело съдбите Божии над двете църкви сред Земята и развоя им чрез Лия и Рахил. Рахил – втората църковна съдба, възлюбена – с дела в живота си посочи съдбите на Лаодикия. Но плодът на Рахил – Лаодикия продължи в употребление чрез Йосиф в благословение за спасение на Стария Израил.
  • Лия и Рахил, символизиращи двете ерни църковни съдби – две църкви; Лия – нелюбима Якову, болна в очите, сочеща на старозаветната църква и Рахил – страдаща от безчадие, която втора се оплоди.
  • Сатанаил и тук успява и под нова маска заблуждава Духовния Израил (Рахил, която скрива идолите си бащини в сърцето си, сочеща на Лаодикия в съдба, която се избълва от Верния Свидетел завсегда).
  • Седемте дни между Лия и Рахил сочеха на Седемте новозаветни църковни периода периода.
  • Двете жени на Якова – Лия и Рахил сочеха на двете църкви – Старозаветна и Новозаветна, между които лежаха седем църковни Старозаветни и седем църковни Новозаветни периода.
  • Яков бе прокуден, но чрез двете му жени – две сестри Лия и Рахил се явиха две съдби на две времена и посочиха на интервалите в периоди между Двете ерни времена.
  • Но в пътя си Яков Рахил под дъба погреба и гроб остави, и корен маслинен в земя заби. С вейки нови насаждение ще продължи без хомот и окови. И в Правда Съдът небесен ще го освободи.